Wat is er nieuw

Vredelievende kreeftjes?

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquaDorrit
  • Startdatum Startdatum
A

AquaDorrit

Guest
Ik heb een paar leuke kreeftjes gespot in een aquariumwinkel in de buurt. Helaas is de eigenaar koreaans en erg slecht in de communicatie (hij antwoordt op alles 'ja is goed', zolang het hem uitkomt).

Hij noemt de beestjes dwergkreeftjes en heeft ze in twee maten, de een naar schatting 4 cm (worden nog groter) en de ander 6 cm. Tussen die van 6 cm zat een vrouwtje met eieren.

Ik wil graag weten of dit zulke vredelievende kreeftjes zijn als meneer beweert, weet iemand of ik op basis van de grootte kan inschatten of de kreeftjes een gevaar vormen voor bijvoorbeeld mijn neon tetra's of mijn gastromyzon?

Daarnaast is het voordelig in prijs als je er 3 tegelijk koopt. Mijn bak is 170 liter maar dat zit hem voornamelijk in de hoogte, hij is 80 cm. Voor hoe veel kreeftjes is mijn bak geschikt?

Groetjes Dorrit

Is eerst handig om te weten welke het precies zijn want hele grote kreeften zijn eerst ook maar een paar cm.
Is net zo'n verhaal als met een lief klein algenetertje wat uiteindelijk 40 cm wordt bv.

Je moet ook rekening houden dat kreeften gewoon jagertjes zijn en meestal pakken wat ze te pakken krijgen.

Geen,,,,onzinnege gedachte om daar kreeftjes in te zetten.

Neem dan een bak erbij.
ben je het zat,kiep je ze in de gracht of kanaal,,,wc,.

Smaken ook goed hoor, gestoomd.

Seabait zei:
Is eerst handig om te weten welke het precies zijn want hele grote kreeften zijn eerst ook maar een paar cm.
Is net zo'n verhaal als met een lief klein algenetertje wat uiteindelijk 40 cm wordt bv.

Je moet ook rekening houden dat kreeften gewoon jagertjes zijn en meestal pakken wat ze te pakken krijgen.

Die man weet de latijnse naam niet. Doen ze in korea blijkbaar niet aan. Ik weet alleen dat de vrouwtjes vruchtbaar zijn als ze 6 cm zijn dus niet heel veel meer groeien waarschijnlijk? Volgens die vent worden ze niet groter.
En ik weet dat ze roodbruin/zandkleur zijn. Maar dat kunnen er nog steeds heel veel zijn dus daar bepaal je de soort ook niet aan.

Als de communicatie stroef verloopt en de verkoper weet niet wat hij verkoopt dan zou ik maar een andere winkel opzoeken! Dan maar iets meer betalen maar wel zeker weten met wat je thuis komt. En dat deze man geen Latijn kan wil nog niet zeggen dat ze dat in heel Korea niet kunnen..

Kreeften en vredelievend..tja, mijn idee, dat gaat niet echt samen. Ook de dwergkreeften zullen, als ze de kans krijgen, alles wat beweegt bij voorkeur opeten. En ja, ze lusten wel een visje. En inderdaad, liever niet met bodembewoners samen. Als ze de kans krijgen zullen ze die ook grijpen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan