Wat is er nieuw

Vreemd beestje

judithv

Well-known member
Lid geworden
5 november 2023
Leeftijd
33
Paar weken geleden een klein aquarium opgestart voor de baby apistogramma cacatuoides die we toen hadden. Uiteindelijk hebben we nog 3 uit ons gezelschapsbakje kunnen vangen en deze doen het heel goed. Maar nu ontdekte ik net nog een piepklein beestje in dit nieuwe aquarium en heb ik werkelijk geen idee wat het is. Jullie enig idee?

Ik zal zo nog even proberen een filmpje te uploaden. Vergeleken bij de baby apistogramma is deze dus nog veeel kleiner

Bijlagen

• 20250113_140456.jpg
    20250113_140456.jpg
    727.4 KB · Weergaven: 35

Bij vreemd beestje denk ik aan wat anders, maar dit lijkt mij een vis. Zie duidelijk oogjes en een staartvin.
Het is geen baby apistogramma cacatuoides?
Eventuele andere bewoners waarvan het nageslacht kan zijn?

Mij leek het ook nog het meest op een visje, maar dat maakt het dan ook zo vreemd want ik heb 3 baby caca's met een netje uitgevangen. Niet meer. En die zien er ook heel anders en groter uit. Waar komt dit visje dan vandaan 🤔 enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat ik een handvol drijfplanten heb over gedaan van de ene bak naar de andere.. daar zitten ringband snoekjes is. Maar nu is er wel een grote kans denk ik dat deze nog weer opgegeten gaat worden door de grotere apistogramma's 🫣

Hierbij een foto van een apisto (lastig om foto's van te maken. Maar die zijn dus al een stuk groter en anders gebouwd) beetje mysterieus wel 🙄
1000038724.jpg

Zou iemand misschien ook kunnen zien wat voor soort dit zou kunnen zijn? Of is dat nu echt nog niet te doen?
In het gezelschapsaquarium zitten roodneuszalmen, apistogramma cacatuoides (maar dat lijkt me niet vanwege verschil in grootte van de andere jongen) , ringbandsnoekjes en nog 2 overgebleven dwerg knorgoerami's.

Gelet op wat ik zie en lees zou het een knorretje kunnen zijn die tussen de drijvers heeft gezeten met het overzetten.

Het is in ieder geval geen ringbandsnoekje.

M.v.g. John.

Bedankt voor jullie reactie.
Benieuwd of hij het gaat overleven. Maar dan weet ik een beetje wat er in het bakje rondzwemt 🙂

Gelet op wat ik zie en lees zou het een knorretje kunnen zijn die tussen de drijvers heeft gezeten met het overzetten.
De manier van zwemmen/bewegen zou ik ook voor een knorgoeramie gaan. Hier ook mee gekweekt en deze bewegen zich beetje als een helikopter, vooruit/achteruit etc.
Ringbandsnoekjes zitten vnl bovenin, helemaal als ze jong zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan