vreemd

  • Onderwerp starter Deleted member 14272
  • Startdatum

D

Deleted member 14272

Guest
Zit niet zo vaak in de babbelbox, en weet vooraf ook niet precies wat wel of niet geplaatst mag worden ofwel, de onderwerpen.
Ga het toch even proberen.
Sinds kort de tevreden eigenaar van een macbook air, alles is door apple ontwikkeld zonder tussenkomst van externe leveranciers, daardoor zou het apple systeem door eigen ontwikkeling goed / beter draaien.

Apple een typisch Amerikaans bedrijf wat enorme omzetten maakt, helemaal goed, maar nu lees ik op de achterzijde van de macbook,,designed by apple in California assembled in China.

Snap daar de bedoeling niet van, zeker niet in de handelsovereenkomsten en blokkade's die Amerika zo nu en dan aan China richt, dacht gewoon een Amerikaans product te kopen, maar toch weer de Chinese inmenging.
Zoals in de titel,,vreemd.
 
Ik snap je punt niet. Handelsblokkades door de Amerikaanse overheid, staan compleet los van Amerikaanse bedrijven. De vorige president die 'China' als stopwoordje had en met de bekende slogan 'Make America Great Again', liet al z'n campagnemateriaal, tot aan die rode petjes toe, in China maken.
Loonkosten zijn lager in het Oosten, dus iets dat in de VS, of hier, ontworpen is, wordt gewoon daar gemaakt zodat in dit geval Apple meer marge op het eindproduct houdt. Kiest dat bedrijf zelf voor; geen idee waar Chinese inmenging vandaan komt...
 
Dus ik ben in het bezit van een in Chinese laptop, made by apple.
 
Je hebt het nu over Apple, maar denk dat er veel meer in China gemaakt wordt wat ook van multinationals afkomstig is. Wat denk je van die Zonnepanelen die tegenwoordig allemaal op de daken liggen?
 
Zonnepanelen, autoonderdelen, kleding, bestek, horloges, knuffelbeesten, aquariumbenodigdheden, knutselspullen en ga maar door. Als je je daar nu over verbaast, heb je de afgelopen 3, 4 decennia minstens zitten slapen vrees ik..
 
Dat begrijp ik ook wel lalara, maar bij apple denkt menigeen in eerste instantie aan " een Amerikaans product" en niet meteen aan " made in China" geeft verder niet, wil er verder ook niet al te veel over kwijt.
 
designed by apple in California assembled in China.
Dat is niet zo bijzonder, dat gebeurd met vele producten welke we kopen, de assemblage onder controle van de opdrachtgever is in China of andere land vele malen goedkoper en dat rechtvaardigt alle transport handelingen in de uiteindelijke prijs voor de consument. (of de winst van het bedrijf)
 
De XBox is van Microsoft maar die wordt ook (deels) in Cina gemaakt dus ik denk dat er weinig producten zijn waar geen Chinese onderdelen inzitten. Veel zal zelfs helemaal in het verre China worden gemaakt.
 
Nou nog even en dan geef ik het op voor " een nieuw" onderwerp, dit duurt al te lang.
Apple ontwerpt een macbook en geeft China alle informatie en benodigheden / kennis om deze te constueren en te produceren, let wel ik heb niets tegen China
 
Als de "America First" petjes van Donald Trump een labeltje hebben met "Made in China" sta ik nergens meer verbaasd van.
 
Nou nog even en dan geef ik het op voor " een nieuw" onderwerp, dit duurt al te lang.
Apple ontwerpt een macbook en geeft China alle informatie en benodigheden / kennis om deze te constueren en te produceren, let wel ik heb niets tegen China
Vergeet niet dat er in China veel kennis aanwezig is en deze ook kunnen inzetten, daar hebben ze het "westen" niet voor nodig.
 
Doet me denken aan een ironisch moment. Paar jaar terug kreeg ik van m'n broertje als geintje een mok met Trump erop welke hij meenam na een studietrip in NY. Moest gniffelen om de situatie. Op de mok de befaamde tekst: 'Make America great again' Onder de mok zat uiteraard een sticker met barcode. 3 maal raden waar die gemaakt was 😅 .
 
Als de "America First" petjes van Donald Trump een labeltje hebben met "Made in China" sta ik nergens meer verbaasd van.
Hebben ze ook.

Nou nog even en dan geef ik het op voor " een nieuw" onderwerp, dit duurt al te lang.
Apple ontwerpt een macbook en geeft China alle informatie en benodigheden / kennis om deze te constueren en te produceren, let wel ik heb niets tegen China
Ik vind dat je jezelf erg tegenspreekt met deze laatste zin..
 
Apple maakt zijn zijn producten bij oa Foxconn. Dat is gewoon goedkoper dan produceren in het westen waarbij je rekening moet houden met vervelende dingen als het betalen van je werknemers en beperkte werkweken.

Hoe lager de kosten voor Apple hoe meer winst ze kunnen maken op het product.. (bij andere bedrijven krijg je ten minste nog een goedkoper product)

(en ja, Foxconn is die fabriek(stad) waar ze werknemer tevredenheid meten aan het aantal mensen dat zich per jaar van een gebouw af stort)
 
Laatst bewerkt:
Dus ik ben in het bezit van een in Chinese laptop, made by apple.
Nee, je bent in het bezit van een chinese laptop, ontworpen door Apple en geproduceerd door de goedkoopste chinese producent die ze konden vinden..
 
En daar ook nog eens schandalig veel voor betaald.
Maar dat weet iedereen die Apple aanschaft.

Leuk weetje:
De navigatieapparatuur van Steve Jobs' jacht Venus werkt allemaal op Windows.
Alle navigatieapparatuur dat met computers werkt doet dat.

Dus heeft Steve er een app op gezet dat het eruit laat zien als Apple.😃
 
Zit niet zo vaak in de babbelbox, en weet vooraf ook niet precies wat wel of niet geplaatst mag worden ofwel, de onderwerpen.
Ga het toch even proberen.
Sinds kort de tevreden eigenaar van een macbook air, alles is door apple ontwikkeld zonder tussenkomst van externe leveranciers, daardoor zou het apple systeem door eigen ontwikkeling goed / beter draaien.

Apple een typisch Amerikaans bedrijf wat enorme omzetten maakt, helemaal goed, maar nu lees ik op de achterzijde van de macbook,,designed by apple in California assembled in China.

Snap daar de bedoeling niet van, zeker niet in de handelsovereenkomsten en blokkade's die Amerika zo nu en dan aan China richt, dacht gewoon een Amerikaans product te kopen, maar toch weer de Chinese inmenging.
Zoals in de titel,,vreemd.
Alles van Apple, ook de telefoons worden in China in elkaar gezet. Of Apple beter draait door eigen ontwikkelingen? Meer doordat het een afgesloten OS heeft. Apple bepaald wie of wat erop komt. Dat heeft beslist voordelen maar ook nadelen. Maar wanneer je daarop ingaat beland je in een eindeloze discussie met Apple adepten en aanhangers van andere OS systemen.
 
Het schip is in Nederland gebouwd en iedereen die eraan mee heeft gewerkt kreeg een iPod nano, het kleinste model op dat moment.
 
Rebtor, mijn reactie over de of een Chinese laptop was ondermeer met een glimlach beschreven, neem dit niet al te serieus.Blijf het toch raar vinden dat apple een laptop ontwikkeld en de hi-tec en kennis transporteert naar China.
 
Het schip is in Nederland gebouwd en iedereen die eraan mee heeft gewerkt kreeg een iPod nano, het kleinste model op dat moment.
Klopt Esther.
Ik lag er tegenover op dezelfde werf terwijl het klaar gemaakt werd voor de proefvaart en ben op een zondagmiddag met de voorman van de werf aan boord geweest. Zodoende weet ik ook van dat Windowsgeintje.
 
🍏 snap het niet direct.
 
Maar het kan ook andersom (half) designed in China maar Made in Holland is de befaamde Bami en Nasi van de Chinees die in bijna iedere woonplaats in Nederland te vinden is. :DD
 
Maar het kan ook andersom (half) designed in China maar Made in Holland is de befaamde Bami en Nasi van de Chinees die in bijna iedere woonplaats in Nederland te vinden is. :DD
En dat, mijn Hoogheid, is dus een gerecht dat je alleen in Nederland kan kopen. Het is vroegâh misschien bedacht door Chinezen die in zijn komen wonen en werken Nederland, maar bij een Chinees in bijvoorbeeld Denemarken kun je dat niet bestellen 🤣
 
Volgens mij is dat aan Nederlandse normen aangepast, heb ook niet het idee dat Chinezen dit dagelijks eten
 
"Wij eten groente met vlees en rijst erbij, jullie willen saus met wat rijst en stukjes vlees", uitspraak van Chinese restauranthouder onlangs in de krant.
Maar in Singapore bestelde ik in de food court "People's Park" sweet & sour pork.
En dan krijg je mooie plakjes geroosterd varkensvlees, met inderdaad rode saus die wel iets wegheeft van de seet chilly saus die hier in NL in flesjes verkocht wordt.
Oh, ja. In de fried rice zitten geen blokjes ham en ringetjes prei. :)
En zo'n grote jug ijskoud Tiger beer erbij waar de damp van af drupt.

F*ck.
Nou heb ik honger..
 
En dat, mijn Hoogheid, is dus een gerecht dat je alleen in Nederland kan kopen. Het is vroegâh misschien bedacht door Chinezen die in zijn komen wonen en werken Nederland, maar bij een Chinees in bijvoorbeeld Denemarken kun je dat niet bestellen 🤣
Ik weet het, ik weet het. Maar ach, het idee was leuk dacht ik. :petjeaf:
 
Klopt Esther.
Ik lag er tegenover op dezelfde werf terwijl het klaar gemaakt werd voor de proefvaart en ben op een zondagmiddag met de voorman van de werf aan boord geweest. Zodoende weet ik ook van dat Windowsgeintje.
Leuk! Mijn broer heeft er aan meegewerkt, heeft plafondplaten gemaakt. Hij heeft wat foto's gemaakt, wel leuk om te zien.
 

Terug
Bovenaan