Vreemde witte bollen


Jarne99

Well-known member
Lid geworden
12 december 2016
Berichten
528
Locatie
Antwerpen
Al enkele maanden heb ik in 1 van de aquaria vreemde witte bollen zitten, in de andere zitten deze niet. In het begin waren het er maar een paar, intussen zijn het er meer dan honderd verspreid over de lavastenen en het hout. Bewegen doen ze schijnbaar niet.

Hier een foto van de 'witte bollen'
image.jpeg


Hetgeen wat ik vooral moet weten is of ze schadelijk zijn voor garnalen en/of slakken. De huidige bewoners zijn enkele tylo's en een drietal neritina's.
 
Ik denk eitjes van de Neritina en die komen in zoet niet uit.
 
Komen deze totaal niet uit of overleven de larven het zoete water niet?
Alleszins zijn ze dus niet schadelijk, wordt dan maar eens tijd dat ik op zoek ga naar kardinaalgarnalen voor een degelijke prijs.
 
Die komen helemaal niet uit in zoetwater. Schadelijk is het niet dus.
 
Ze komen dus niet uit maar verdwijnen wel vanzelf. Dankjewel voor de snelle antwoorden!
 
Intussen zijn er al een deel van de bollen/eitjes verdwenen.
 
Dat ze zo snel zouden verdwijnen had ik niet verwacht want ze weghalen is vaal al een erg lastige klus.
 
De eerste bollen zitten er ook al een maand of twee-drie in. Snel zou ik het dus niet noemen. Ze zijn bovendien nog niet allemaal weg.
 
Ik wist niet beter dan dat ze bleven zitten.
 
Heb je weer iets bijgeleerd :)
 
Ja dat is zo mar ja ik heb deze slakken ook nog nooit gehad zover ik me herinner maar lees wel dat ze normaliter amper te verwijderen zijn.
 

Terug
Bovenaan