Wat is er nieuw

Vriend heeft veel te kleine aqua!

• Onderwerp starter Onderwerp starter ILoveAnimals
  • Startdatum Startdatum
I

ILoveAnimals

Guest
Hallo aquarianen!
Mijn vriend heeft sluiertjes en goudjes in een 25l aqua! :O
Nu kan ik hem niet overtuigen een groter aquarium te kopen...
Als ik erover begin, schampert hij en loopt weg.
De dierenwinkel zei immers dat 5l per vis genoeg is....
Willen jullie iets schrijven wat ik kan laten zien zodat hij overtuigt raakt???! :help:

Alleen al dit subforum staat bol van de informatie..
Het valt of staat met zijn interesse.. is die er niet, dan zal ie schamper blijven weglopen vrees ik 😉

Geprobeert... Zoals die van moortje, de telescoopoog van Jones.
Bedankt voor het reageren.
Hij is wel heel trots op zijn vissen hoor.
En hij loopt heel cool te doen over her feit dat hij vissen heeft!

Kijken of hij nog zo cool is als zijn vissen door vergroeiing ondersteboven door het bakje dobberen en naar lucht happen...

Yep.

Maar ja.. als jij met informatie komt, en foto's en hij reageert daar verder niet inhoudelijk op, dan is ie toch gewoon niet ge�nteresseerd? Althans, niet in het welzijn van de vissen..
Kun je alleen nog proberen ervoor te zorgen dat ie het anders aanpakt voor jou.
Als jij te kennen geeft dat je dit 'not done' vind.. wie weet wat ie voor je over heeft 😉

Edit: Kan je verzekeren dat als mijn vrouw thuiskomt met zoiets ik haar zal laten weten wat ik er van vind.. en zij haar fout zal herstellen 😉
Al is het voor de goede vrede..

Ik denk ook dat hij niet of weinig interesse zal tonen in wat wij verder zeggen.
Als hij van jou het al niet wil aannemen dan ben ik erg bang dat niemand hem kan overtuigen.
Het enige wat ik je kan adviseren is om het te blijven verkondigen zodat het toch ooit eens doordringt.

Tsja...
Ik ben 11 en toch al wat verder gevorderd in het leven denk ik dan hij...
Hij is ook 11 en nou ja hij mag mij wel enzo maar of hij me nou zo aardig vindt dat hij zijn enige huisdieren weg gaat doen of dat hij een groter aqua moet kopen...
Dat heeft hij er denk ik niet voor over.

Ps. Miss moet ik een keer met zijn moeder praten.

O excuus.. had even niet in de gaten dat je 11 bent.
Wat op zich niet erg is, daar niet van 😉
Alleen dan is het inderdaad iets wat ouders moeten begeleiden, en meestal niet gebeurd..
Probeer 'm anders enthiousiast te maken voor Indische wandelende takken 😉
Is een stukje makkelijker.
Dat ze bij ons allemaal dood gingen, heb ik het maar even niet over.

Niet erg toch dat ik 11 ben?
Ik heb zelf Indische wandelende takken, mot ie niet.
Ik meen het, ik heb ALLES geprobeert.

Pas je alsjeblieft niet aan op het feit dat ik 11 ben hoor!
Ik ben wel wat gewent 😉

Zozo dat had ik ook niet gedacht dat je 11 bent hoor. Leuk dat je al zo met de hobby bezig bent hoor.
Tja ik zou van alles proberen te genieten en als hij niet wil luisteren dan is dat niet anders. Het is zijn verantwoording en jij hebt vast meer dan je best gedaan.
Ik denk niet dat we je anders behandelen dan andere leden hoor. En al helemaal niet omdat je leeftijd nog niet bekend was 😉.
Met eerlijkheid kom je toch het verste denk ik :deal:.

Dankjewel! :engel:

Vrijkopen en in je vijver doen geen optie? Of van die kleine kreeftjes of dwergklauwkikkers, miss vindt hij dat wel heel gaaf?

Er zitten schildpadden in de vijver... Geen goed idee
Lijkt me 😀 🙄
En hij vind zijn vissen te leuk... 🙁
Helaas gunt hij ze geen goed huis..
En dwergklauwikkers hebben min 60cm nodig vindt ik..
Toch bedankt voor je input!

vind*
Schildpadden en vissen gaat hier super.

HahaH weet dat het vind was!
Komt door die stomme grammaticaverbeteraar.. heeft nooit gelijk 🙄
Vissen en schildpadden gaan prima!
Maar sluiers zijn net te sloom.

Ps. Moet die grammaticaverbeteraar maar is uitzetten....
Ziet ie niet dat het ik-vorm is!?

Haha. Toch spreek ik je weer tegen, want ik heb bijna alleen maar sluiers, en mijn schildpad is toch zeker 40 cm met een grote bek.

Oh nou ik zou het toch niet aandurven...
Hoe groot is je vijver?
En groot zijn je sluiers?
Die van hem zijn heel klein en zo vergroeit dat ik bang ben dat ze de winter niet overleven..

dan heb jij geluk met je sluiers maar als je ze bij mijn schildpadden zet zullen ze niet lang leven. tegenover guppen en summatranen die ik er bij heb zitten, zijn sluiers sloom. ook bijten de schildpadden sneller een stuk uit de vinnen. jij hebt een waterschildpad van 40 cm zeg je. dat zal dan wel een vrouw zijn en een grote ook. dan is jou vis niet snel maar je schildpad traag 😛

Ben het helemaal met je eens bergje! :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan