Vrouwtje/mannetje vuurgarnalen??


Kommetje

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2022
Berichten
550
Leeftijd
36
Ik heb nieuwe vuurgarnalen en vroeg me af wat mannen/vrouwen zijn? Klopt wat ik
Denk?

33D28C72-7D36-41A2-8015-CFBC82CE4E8E.jpeg
vrouwtje?
C9DC424F-968D-4D06-9A33-80B7EAA94943.jpeg
mannetje?
 
Vrouwtjes zijn groter, dikker en roder.
 
Het probleem is dat die ik heb denk ik niet even oud zijn allemaal 🙈 dan is dat lastig te beoordelen. Ben gewoon nieuwsgierig hoor er is geen noodzaak het te weten.
 
Als vrouwtjes eitjes hebben is er geen twijfel. Buiten die tijd hebben ze een geel schildje op hun rug.
 
Mannen zijn minder mooi en kleiner dan de vrouwen en hun schild is achter veel minder fors dan bij de vrouwen.
 
En ze hebben een bollere buik. Bij de man loopt de buik eigenlijk recht tot aan de staart
 
Bedankt dat is een handig overzicht!
 
Ik zou ook zeggen, 3x vrouwtje. De bovenste vanwege de dieprode kleur en mogelijk ronde buik, en die 'wegloopt' lijkt een gele eiervlek te hebben. Op de onderste foto de ronde buik.
Iemand schreef wel eens, dat het is alsof de vrouwtjes een 'bol rokje' dragen.
Tot ze een maand of twee oud zijn, kun je de mannetjes trouwens niet onderscheiden van de vrouwtjes.

Ik hoop dat je ook een paar mannetjes hebt, dan wordt het over een tijdje hopelijk extra gezellig in je aquarium...
 
E8FD73A5-EE8F-4D13-BE20-D04A8AB91594.jpeg
ik heb wel enige hoop dat dit een man is aan de hand van jullie omschrijvingen 🙈
 
ik heb wel enige hoop dat dit een man is aan de hand van jullie omschrijvingen 🙈
Díe heeft wel weer een smal buikje zo op de foto, dus ik denk dat je gelijk hebt. Hij is wel heel mooi rood, mijn mannetjes zijn niet allemaal zo diep gekleurd.
De kans is ook wel heel klein dat ze je alléén maar vrouwtjes zouden hebben verkocht, dus dat komt wel goed ;)
 

Terug
Bovenaan