Wat is er nieuw

Vuil op planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Huipie
  • Startdatum Startdatum
H

Huipie

Guest
mn bakje draait nu een maand, 2 filters (1 intern hoekfilter van dennerle en het external filter van dennerle) het water is zeer helder, maar op de blaadjes ligt een fijn stoflaagje, wat ik er vanaf kan wapperen. Ik heb het idee dat dit door het filter niet goed opgenomen wordt, of dat het aan de stroming ligt.

Het hoekfiltertje gaat er volgende week uit, en dan kan ik de stroming optimaliseren. Zou het helpen om fijne filterwatten in de externe filter te doen? Want daar zitten nu alleen grove sponsen en pijpjes in.

Watten houden wel fijner materiaal tegen denk ik. is het vuil niet van je bodem afkomstig??
Sommige nieuwe bodems willen ook weleens vuil en stof afgeven. bijvoorbeeld een akadama bodem die doet dat ook.
Is je stroming nu nog niet goed dan van zonder een goede stroming zal vuil blijven liggen natuurlijk.

Daar heb ik ook aan zitten denken ja. Zou de bodem extra afhevelen zinvol zijn?

Wat voor bodem is het en zie je echt dat het daarvan af komt dan??
Bij akadama zie je dat heel erg duidelijk namelijk.
Daar helpt extra hevelen vaak niet tegen hoor. Je kan de plantjes misschien voorzichtig wat schoon wapperen.

http://dennerle.com/en/products/aquaris ... apers-soil

Ik weet niet zeker of het daarvan afkomt,maar de stof op de bladeren is wel een beetje die kleur. Ik vind het wel apart dat ik geen zweefvuil in het water zie, maar wel op de bladeren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan