Vuur aal


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,142
Locatie
Rotterdam
Hey mijn masteculus dayi is een maand of 2 overleden. En ik mis de interactie in de bak die ik had met deze vis. Nu heb ik vuuralen altijd mooier gevonden dan de dayi. Alleen zijn ze erg groot.

Veel sites zeggen dat 2meter makkelijk past. En ik zie ze ook veel in bakken kleiner. Maar ze zijn tuurlijk wel makkelijk 50cm in lengte.
Iemand ervaring hiermee? En wat is jullie mening hierover. Is het te houden in een 2meter aquarium?
 
Hebben we 't over Mastacembelus erythrotaenia? Want die worden al gauw 100cm en 15 jaar oud. Dan is 2 meter mijn inziens vééééél te krap.
 
Ik denk niet dat je het moet willen. Voor ons is een bak van 2 meter relatief groot. Veel meer dan dat kunnen/willen de meeste hobbyisten niet kwijt. Maar het betekent wel dat je beperkt bent in het aantal soorten -hoe mooi ook- dat je een goed thuis kunt bieden. Zeker als je je bedenkt dat de diepte van de bak (eigenlijk net zo belangrijk) dan vaak nog buiten beschouwing blijft.
 
Hebben we 't over Mastacembelus erythrotaenia? Want die worden al gauw 100cm en 15 jaar oud. Dan is 2 meter mijn inziens vééééél te krap.
wat je zegt is waar maar heb er nog nooit 1 gezien over de 60cm. Meeste mensen op het monsterfish forum zeggen dat ze na 27inch eig stoppen met groeien. Dus 60cm is eig de max. Wildvang zal misschien wat groter worden.


Ik snap wat jullie bedoelen maar daarom dacht ik, ik vraag het even.
Meeste mensen zeggen dat het kan net als de sites. Mij lijkt het ook beetje krap. Maar stekelalen bewegen niet veel moet ik zeggen. Meeste tijd zullen ze gewoon in een stuk hout zitten en zo nu en dan naar buiten komen voor voer. Ook zijn alen tuurlijk voornamelijk lang maar niet perse groot in verhouding.

Is er iemand met ervaring met deze beesten op dit forum?
 
wat je zegt is waar maar heb er nog nooit 1 gezien over de 60cm. Meeste mensen op het monsterfish forum zeggen dat ze na 27inch eig stoppen met groeien. Dus 60cm is eig de max. Wildvang zal misschien wat groter worden.


Ik snap wat jullie bedoelen maar daarom dacht ik, ik vraag het even.
Meeste mensen zeggen dat het kan net als de sites. Mij lijkt het ook beetje krap. Maar stekelalen bewegen niet veel moet ik zeggen. Meeste tijd zullen ze gewoon in een stuk hout zitten en zo nu en dan naar buiten komen voor voer. Ook zijn alen tuurlijk voornamelijk lang maar niet perse groot in verhouding.

Is er iemand met ervaring met deze beesten op dit forum?
Meeste mensen zeggen ook dat je een goudvis prima in een kommetje kunt houden.. Ik weet niet of dat je leidraad moet zijn.
En sites wisselen ook van info; sommigen zeggen absoluut solitair, anderen zeggen kan prima in een koppel. Aangeraden afmetingen van de bak verschillen ook altijd.

Ik denk niet dat je hier veel mensen met ervaring met zulke enorme vissen zult vinden. Als je meer info wilt inwinnen zou ik onafhankelijke bronnen proberen te raadplegen, zoals een literatuurboek of verzorger bij een dierentuin wellicht.
 

Terug
Bovenaan