Wat is er nieuw

Vuurgarnaal: rare plek op rug

• Onderwerp starter Onderwerp starter VissenIlona
  • Startdatum Startdatum
V

VissenIlona

Guest
Hoi!
Mijn vuurgarnaal heeft al twee dagen een rare plek op z'n rug. Een paar weken terug, had een vuurgarnaal dit ook en die is later overleden (was een of twee dagen nadat ik ze had, dus kan ook door iets anders komen, stress ofzo).

Foto's staan hier onder. Ik heb zo goed mogelijk proberen vast te leggen wat het is. Vind het als ik kijk op een soort scheurtje lijken, alsof hij gaat vervellen, maar dat zou niet zo lang moeten duren, lijkt mij. En dan precies bovenop de eivlek.

iYPLDTsLfS2yVSlAmVQ-2fAzqJRmV_Qf.jpeg

Misschien is het wel heel normaal, maar ik ben niet zo bekend met garnalen nog en dit kon ik niet zo vinden op google (waarschijnlijk omdat ik niet goed weet waar ik op moet zoeken)

Groetjes Ilona

Volgens mij is dat gewoon een eivlek?

Hoi Zanziee
Het is inderdaad wel een eivlek die er zit, maar er lijkt een heel klein breukje op te zitten ofzo. Ik dacht dus eerst het begin van vervelling maar het zit er nu al een paar dagen...

Typisch... Het is een eivlek maar het scheurtje lijkt iets te ver op de rug te zitten. Het kan zijn dat het kop-stuk dan blijft hangen. Die zal je dan moeten verwijderen...
Het ruggetje is ook niet zo mooi gevormd...

Nee, het ruggetje is zeker niet zo mooi gevormd, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo'n probleem, tenzij het voor de garnaal een probleem is. Waar ik het meest bang voor ben is dat het iets is wat 'besmettelijk' is waardoor alles dood zou gaan. Maar heb zelf het idee dat dat het niet kan zijn. Nu is alleen de vraag wat het wel is...

Hoe kan ik een kopstuk verwijderen, mocht dat het zijn? 😉 Zet 'n garnaal nou niet bepaald even op m'n schoot, zoals m'n kat 😉

Welk voer krijgen je garnalen?

Over het algemeen eten ze wat granulaatvoer van de vissen mee en 3x per week krijgen ze een garnalentabletje.

Kan zijn dat als garnalen over het algemeen meer dierlijk voedsel krijgen dit problemen kan opleveren met het vervellen bv.

Ik zou ze een keertje goed komkommer voeren, vinden ze lekker ;-), wat is je hardheid?

Gh 9, KH 7

ik heb even op het potje van de tabletjes en het voer gekeken maar er zitten naast plantaardige producten ook veel dierlijke stoffen in, dus dat is goed om op te letten. Komkommer zal ik straks even inde bak leggen 😉 Dat hebben we hier ook genoeg. Bedankt. 🙂

Meer plantaardige voeding lijkt inderdaad te helpen. Nieuwe garnalentabletjes en een keer een stukje komkommer. Kan nu niet meer zien welke zo'n rug had, maar dat is alleen maar een goed teken, aangezien ik ze wel allemaal heb kunnen tellen.

Intussen leven alle garnalen nog en zie ik geen garnaal meer met een rare plek. Denk dat het toch uit zichzelf hersteld is, met nieuwe voeding voor ze. In hoeverre dat dus nut gehad heeft, weet ik niet, maar ik ga er wel mee door want het is sowieso belangrijk! 🙂 (en waarschijnlijk ook lekker ;))

Goed nieuws Ilona en leuk dat je het laat weten hier hoe en wat!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan