vuurgarnaaltjes


R

rene74monte

Guest
ik heb een vraag over vuurgarnaaltjes , ik heb ze nog niet zo lang en heb er geen ervaring mee , maar hoe kan het dat minstens de helft van mijn vuurgarnaaltjes niet meer rood is maar een beetje doorzichtig .
ik dacht dat die beestjes ook altijd bij elkaar zaten maar ze zwemmen door de hele bak heen
 
Zijn de garnalen die je hebt gekocht minder rood geworden of heb je het over het nageslacht.
Garnalen zitten door de hele bak. Als ze wild gaan rondzwemmen zijn dit vaak de mannetjes die opzoek zijn naar een pas vervelt vrouwtje om mee te paren. Zij scheidt dan feromonen af.
 
Laatst bewerkt:
Origineel zijn ze wildkleur en niet rood, dus als je niet selecteerd (de slecht gekleurde eruit halen) dan vervallen ze naar de wildkleur.
Dat ze door je hele bak zwemmen is een goed teken
 
Zijn de garnalen die je hebt gekocht minder rood geworden of heb je het over het nageslacht.
Garnalen zitten door de hele bak. Als ze wild gaan rondzwemmen zijn dit vaak de mannetjes die opzoek zijn naar een pas vervelt vrouwtje om mee te paren. Zij scheidt dan hormonen af.
Kleine correctie: feromonen
 
Ze scholen inderdaad niet en je moet goed uitselecteren om terugval in de kleur te voorkomen.
 
toen ik ze kocht waren ze allemaal rood , voor zover ik dat kan zien , jonkies zijn er nog niet , heb er wel 2 met eitjes gezien en die zijn er nu uit dus het zou maar zo kunnen dat er straks wat voor de dag komt , ze zitten in een gezelschapsbak dus er zullen er ook wel een paar opgegeten worden neem ik aan maar dat vind ik niet zo erg , dus dat rondzwemmen is wel goed , dat is mooi want ik wist het niet zeker
 
ik had begrepen dat garnaaltjes graag bij elkaar zaten :) niet dat het wat uit maakt hoor, ze moeten gewoon doen wat ze willen uiteraard :)
 
Je moet ze wel met minimaal 10 houden maar dat wil niet zeggen dat ze "scholen" .
 
Kan het zijn dat ze lichter ogen doordat ze op een lichtgekleurde bodem zitten?
 
Kan het zijn dat ze lichter ogen doordat ze op een lichtgekleurde bodem zitten?
M.a.w., graag even een foto van de bak en de bewoners, dan kunnen we een beter advies geven ;)
 
heb er 20 in gedaan , heb gezegd dat ze elkaar moeten steunen , maar ze luisteren niet ,
 
Kan het zijn dat ze lichter ogen doordat ze op een lichtgekleurde bodem zitten?
ze zitten bijna niet op de bodem , ze zitten gewoon overal op en onder , ik heb er een grote tak in die ze blijkbaar zeer speciaal vinden :)
 
dit is de bak , 450 liter dus ruimte hebben ze wel :)

r3kf5o30zt0.jpg
 
Mooie bak. Kan alleen de garnalen niet vinden op de foto;)
 
die achterwand is inderdaad geen echt hout , is ook niet te doen denk ik , ik zal wat foto`s van de garnaaltjes maken
 
nou , deze is dus wel rood :)

4fnxuj7a1l.jpg


deze heeft eitjes zag ik net

49pbvdni.jpg


hier zitten er ook nog 2 van in , in de toekomst een keer een paar er bij in doen

kzzy4hp3hee.jpg


tn5z4hygug.jpg


maar dit bedoel ik dus , bijna geen kleur

2y8oqf1quqnm.jpg
 
is die laatste niet gewoon een mini japonica?

Die crystal red is mooi.
En die vuurtje van de eerste foto is prachtig.
 
Nee die laatste foto lijkt mij geen mini-japonica garnaal. Maar een terugval naar wildkleur waar eerder ook over is gesproken. Als je goed kijkt zie je de laatste restjes rood er nog in zitten.
 
maar een terugval naar wildkleur komt toch niet door vervellen neem ik aan ? ze waren voor zover ik weet wel allemaal rood , die hele rode was ook niet zo rood , maakt me allemaal eigenlijk niet uit maar vroeg het me gewoon af , heeft voeding ook invloed op de kleuren ? ze krijgen geen speciaal voer en eten blijkbaar wat ze kunnen vinden , ze komen ook niet speciaal tevoorschijn als ik er voer in doe
 
Garnalen willen nog wel eens van kleur veranderen als ze ouder worden en als vrouwtjes eieren dragen. Maar deze is wel heel bleek als hij eerst knalrood was.
 
Mogelijk is de garnaal in kwestie wat misselijk. Ik zelf zie dan ook vaak wat bleekjes. :juggle:
 
is die laatste niet gewoon een mini japonica?

Die crystal red is mooi.
En die vuurtje van de eerste foto is prachtig.

Nou dat lijkt me ook geen Vuurtje en ik zie meer garnalen die niet tot de Vuurtjes behoren.
 
nou , ze waren denk ik allemaal zo`n beetje zo rood als die op de tweede foto , gewoon rooiig en niet knal zeg maar :) :) misschien omdat er een paar met eitjes rondlopen dus ? ,
nou ja , we zien het wel , gekke dingen zijn het :)
 
er zitten 2 crystal reds in , de rest zouden vuurgarnalen moeten zijn
 
Ok dat verklaard mn vraag dus want ik zag inderdaad al de cr en was even bang dat je ook deze voor Vuurtjes zou aanzien ;)
 
nee , naar ik denk dat de vuurgarnaaltjes wel een beetje jaloers zijn :)
 

Terug
Bovenaan