Wat is er nieuw

Vuurgarnalen in kleiner bakje laten groeien voor aquarium?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tim82
  • Startdatum Startdatum
T

Tim82

Guest
Vanavond heb ik rond de 30 vuurgarnalen aangeschaft.
Sommige zijn 1 cm en er lopen er ook van 1 a 2 mm tussen.

Ik wil ze niet in mijn quarium doen, maar eerst laten groeien om te voorkomen dat ze gegeten gaan worden.
Dat groeien zal een week of 2 � 3 (?) duren schat ik in.

Kan ik ze deze periode in een doorzichtig curverbakje doen op kamertemperatuur waarbij ik regelmatig het water ververs, dus zonder filter? En ze voeden met komkommer.

Ik heb een klein nanobakje staan met precies hetzelfde doel: kamertemperatuur, steentje, plukje mos. Gaat prima, maar ik heb er uiteindelijk wel een filter opgezet vanwege water dat ging ruiken. Vuurgarnalen kunnen blijkbaar bijna overal tegen. Ze kweken zelfs in het kleine bakje. Sterker nog: ik vind het zo leuk dat ik een iets grotere verwarmde en goed gefilterde bak ga aanschaffen later dit jaar om er een garnalenparadijsje van te maken. Wordt het heel druk, dan kan ik volwassen exemplaren naar de grote bak zetten.

Zou haast gaan raden waar je die garnalen hebt gekocht..precies hetzelfde meegemaakt namelijk en ik was zo slim ze wel gewoon in mijn bak te stoppen met het idee dat het wel zou gaan.. poef! weg garnaaltjes >.<

Maarrrr ja, in theorie zou het kunnen wat je vraagt, alleen ik zou er iets langer voor rekenen dan 2/3 weken 😉 En dan goed voeren met verschillende soorten garnalenvoer, stofvoer en als erbij komkommer. Dat komkommer moet absoluut geen hoofdvoer worden 😉

En zonder filter zou kunnen, maar als je bijvoorbeeld een luchtpompje hebt, is dat probleem ook weer opgelost en die dingen kosten maar een tientje ofzo 😉

Zou toch voor een groter bakje kijken, ong 30 cm. dan aquawater erin.
Luchtsponsfilter erbij.
En zuurstofplantjes.

Dan redden ze het wel.

Volgende keer EERST een bakje in orde maken,dan pas kopen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan