Vuurgarnalen medebewoners


T

Timkoudijs2001

Guest
Ik zoek 2 á 3 mooie bakgenoten voor mij 25 vuurgarnalen. Ik heb een bak van 80x35x40 met genoeg schuilruimte. Ik zat zelf te denken aan honinggoerami’s en boraras merah. Kan dit samen? En hoeveel moet ik er dan hebben?
Alvast bedankt!
 
Tja alles wat in de bek past wordt als een prooi gezien dus zorg voor veel schuilplekken en hou er rekening mee dat ze af en toe wat jong grut opeten.
 
Welke filtering heb je?
 
Aquael pat mini
 
Die is lang niet genoeg voor een bak zoals de jouwe. Werkt prima op 30 liter maar daarboven is die niet voldoende.
 
Staat dat ie 120 kan hebben en heb er afgelopen 2 maand niks geen werk aan gehad . Water is glashelder 👍🏻
 
Ja dat kan er wel staan maar je hebt met zo n klein sponsje amper ruimte voor een goede bacteriecultuur. Beetje vergelijkbaar met een Aquaflow 100 qua spons en die wordt voor een 60cm vaak al te klein geacht.
 
Kheb er ook al een grotere spons erop gezet
 
Daar nog suggesties voor dan?
 
Daar nog suggesties voor dan?
25 vuurgarnalen gaan er snel 250 zijn als ze het een beetje goed doen.
Andere neocardina soorten gaan onderling kruisen en voor cardina soorten ga je wss niet de juiste water waarden hebben (ph6, kh0, gh6)

Veel meer opties dan mss wat sierslakken zijn er niet meer
 
Je hebt wel de lage gradatie cr en cb en die kunnen vaak prima op kraanwater.
wedden van niet. Die beestjes zouden hier al dood vallen van nog maar te ruiken aan mijn leidingwater.
 
Nou ja hier gaat dat prima met ons water en ik heb ze jaren gehad op een ph van 7.9 en kh 9.
Belgie is een apart verhaal soms he :DD ;)
 
Nou ja hier gaat dat prima met ons water en ik heb ze jaren gehad op een ph van 7.9 en kh 9.
Belgie is een apart verhaal soms he :DD ;)
Dat ga ik niet ontkennen 😅

Maar leidingwater is niet specifiek jouw leidingwater noch het mijne.
Dus met de bewering dat ze op leidingwater kunnen horen ze dat op elk leidingwater mogelijk te kunnen.
 
Ja ok, voor de Zuiderburen is dat wellicht andere koek maar in ons land kunnen de lage gradaties vaak prima op kraanwater. Inderdaad komt er nergens hetzelfde water uit de kraan.
 
Hebben jullie nog suggesties voor andere filters? Voor zowel garnaal als vis voor een bak van 100L?
 
Op een bak van 100 liter kun je denken aan een JBL 901 of een Eheim 2213 en dan kun je werken met een shrimpguard.
 
Of als je het niet hebt voor externe filters, een aquael turbo 1000
 

Terug
Bovenaan