Wat is er nieuw

vuurgarnalen wat heb ik nodig???

• Onderwerp starter Onderwerp starter joey schuurbiers
  • Startdatum Startdatum
Dat mag jij vinden Marc. Net als ik.het intelectueel niveau van bepaalde mensen laag mag noemen.
Ben zelf ook voorstander om vrijheid van.meningsuiting te verandern in vrijheid van.metingsuiting.
Groeten Bassie

basssiedtc zei:
Cabomba kan slakkengif opslaan in.de stengel John , daar hoef je niet aan te twijfelen, das bekend die stengels zijn onderzocht in een laboratorium.
Dan ben ik benieuwd waar ik de testresultaten kan inzien en/of opvragen.

~ Ivo

jessicapilon zei:
@Marcello
hebben jullie het water in die tijd in de plantenbak ook ververst want anders heeft het nog niet zoveel nut. Als je dat middels een emmer doet dan moet je dagelijks wel dat water verversen namelijk.

Het water werd wel ververst in het 110 liter bakje, met externe pomp.
Toegegeven maar 20% van het totaal, het was btw maar 1 bosje, het rare was wel dat de helenas in die plantenbak gewoon nog leven.

Mascha&Ivo zei:
basssiedtc zei:
Cabomba kan slakkengif opslaan in.de stengel John , daar hoef je niet aan te twijfelen, das bekend die stengels zijn onderzocht in een laboratorium.
Dan ben ik benieuwd waar ik de testresultaten kan inzien en/of opvragen.

~ Ivo

Ja ik ook want dit is voor mij helemaal nieuw hoor.

Ik denk ook dat je garnalen niet met helenas moet vergelijken want garnalen kunnen zo goed als niks hebben.
Als het gif al deels weg is geweest dan kan het zo zijn dat de Helena s er wel tegen hebben gekunt maar de garnalen niet.
Normaal kunnen slakken ook niet tegen Flubenol, maar ik heb hier een grote Helena die al 2 kuurtjes in het verleden heeft overleefd.

John ook.voor jouw kunnen dingen nieuw zijn, je bent.nooit te oud om te leren.
Als je testresultaten wilt zien en opvragen kun.je.contact opnemen met de sites de.dat schrijven en of in hun bronvermelding kijken wie dat onderzocht hebben en dan contact met hun opnemen of ze jouw die testresultaten willen laten inzen.
Op belgische forums.staat er ook meer over.
Groeten bassie

Ik blijf het onsamenhangen vinden...
Eerst 'denk' je dat er onderzoek is gedaan, nog geen dag later stel je als feit dat er onderzoek is gedaan, maar als dan naar bronvermelding wordt gevraagd wordt gevraagd moeten we zelf maar gaan zoeken... jaja...

~ Ivo

Hallo MenI , de bronnen heb ik allang vermeld in het begin een keer.
groeten Basssie

Die opmerking ging uiteraard om de tests in laboratoria waarvan je stelt dat ze er zijn en daarnaar ontbreekt nog elke verwijzing...

basssiedtc zei:
John ook.voor jouw kunnen dingen nieuw zijn, je bent.nooit te oud om te leren.
Als je testresultaten wilt zien en opvragen kun.je.contact opnemen met de sites de.dat schrijven en of in hun bronvermelding kijken wie dat onderzocht hebben en dan contact met hun opnemen of ze jouw die testresultaten willen laten inzen.
Op belgische forums.staat er ook meer over.
Groeten bassie

Oh gelukkig weet ik nog lang niet alles hoor 😉 . Ik ben ook nog maar 4 a 5 jaar echt met de hobby bezig. maar ik heb ook lange tijd garnalen gehouden en veel op de fora daarvoor gezeten, maar dit is nog nooit daar naar voren gekomen. Alleen het feit dat er gif op gespoten zou kunnen zijn 🙂.

Maar zoals ik al zei gaat het mij niet zozeer om deze ene plant maar meer om het feit dat mensen gewoon het beste alle planten goed moeten schoonweken voordat ze bij garnalen worden geplaatst.

Ik heb ook slechte ervaring met cabomba en garnalen, hoewel ik natuurlijk pas later tot die conclusie kwam. Sinds ik planten bij aquaplantsonline bestel heb ik nooit meer problemen gehad met slakkengif en garnalen.

Toch zou ik wel graag testresultaten zien 🙂 Ik zal zelf eens gaan speuren.

Goed, helaas zit ik in de trein, en wil mijn internetverbinding de verschillende pdf's niet laden, maar uit de onderzoeken via google scholar:

https://scholar.google.nl/scholar?q=cab ... _sdt=0%2C5

zie ik mogelijkheden om tot de conclusie te komen dat cabomba gifstoffen uit het water haalt en opslaat. Ik zie zelfs dat dit al succesvol is geweest bij CRIII, naar ik begrijp Chroom (corrigeer me als ik het verkeerd heb). Hieruit valt dus logischerwijs te zeggen dat het mogelijk is dat dit proces ook met slakkengif plaatsvind en dat dit vrijkomt bij het snoeien, dan wel eten van de plant.

Dank voor de moeite Saskia..
Beste tip is misschien wel aquaplantsonline.. die beloven dat hun planten niet zijn behandeld met slakkengif, kan me niet voorstellen dat ze dat zomaar roepen, zetten ze hun goede naam op het spel.

Het kan dus wellicht wel bij deze plant.
Ik blijf erbij dat je bij garnalen altijd bij alle planten deze eerst het beste in een emmer goed kan weken.
Zo weet je tenminste zeker dat het gif eraf is gespoeld als dit al aanwezig is geweest.
Ook ik vind APO geloofwaardig maar toch gaan ze bij mij eerst in een emmer 😉.
Dat is gewoon een gewoonte van mij denk ik 😀.

Ja en mede omdat de garnalen al zo super gevoelig zijn.
Ik wil geen risico lopen dat het weer klauwen met geld zou kunnen kosten 😉.

Beste leden,
Wij hebben dit topic opgeschoond en verzoeken jullie nu om on topic te blijven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan