Wow, veel reacties! Bedankt allemaal. Wat ik er voornamelijk uit ophaal is de bak zo laten, waterwissels doen en misschien de purperkoppen eruit.
Bij mijn intratuin in Maastricht zijn 2 experts. Helaas was de 1e verkoper niet een van die 2. Wist ik natuurlijk niet. En zij heeft mij heel andere dingen verteld over de purperkoppen. Na aankoop ben ik wat gaan researchen en kwam ik erachter dat het helemaal niet zo was zoals ze vertelde in de winkel. Ik vind de purperkoppen wel mooi maar hun karakter vind ik wat minder prettig.
Maar goed, voor nu ga ik me focussen op mijn vissen in leven houden. Ze vallen elkaar niet aan en zwemmen rustig door de hele bak. Dus ik denk dat ze zich dan veilig voelen. Ik besef me nu dat de schooltjes te klein zijn, dus ik moet daar even over gaan nadenken.
En mocht ik dan de purperkoppen eruit doen en dan wat garnaaltjes erin doen, dan misschien al meteen volwassen garnalen erin doen? Kan dat überhaupt? Met mos dan natuurlijk.
Ik baal flink dat ik zo naïef ben geweest met mijn bak en alles. Ik ben iemand die het meteen goed/perfect wil doen. Dus het is best een beetje confronterend dat ik dus iemand vertrouwde die uiteindelijk toch meer de verkoopcijfers in gedachten had. Helaas.
Iemand toevallig interesse in 5 purperkopbarbelen? Hahaha