Wat is er nieuw

Vuurgarnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Steffer007
  • Startdatum Startdatum
S

Steffer007

Guest
Ik slaag er maar niet in om vuurgarnaaltjes te houden al maanden mee bezig
Heb een bak van 240 l filtergaten perfect afgemaakt zodat ze niet in filter gezogen worden heel veel beplanting en verstopplaatsen waterkwaliteit goed wel nog vissen zitten neon ,rode kopzalm vuurtetra maar niet veel heb wel stromingspomp voor goede doorstroming maar op laagste niveau gezet moet ik mss speciale garnalen voeding voorzien heb op 1 maand tijd redelijk wa garnaaltjes verloren
Iemand tips please ?

Je egt verloren maar gaan ze dood en zie je ze dood of verdwijnen ze zomaar? Heb je een foto van de bak en wat info over de waterwaarden?

Ik ben opt werk zal de waterwaarden straks doorsturen heb er 2 dood gevonden sinds 3 weken gaas voor de filteropening gedaan ma ik mis zeker 10 stuks die ik nergens kan vinden kunnen garnalen tegen(beetje ) stroming

Ja dat is niet zo n probleem want ik ken leden die aardig wat stroming bij de garnalen hebben hoor. Heb je geen vissen die ze in de bek kunnen hebben en ze dus kunnen doden/opeten? Nu zijn het wel erg goede verstoppers vaak. Je hebt een grote bak dus verstoppen is dan vaak vrij makkelijk.
kunnen ze niet in de stromingspomp zijn terechtgekomen en zijn vermalen? Ik weet niet welke je hebt maar bij die ik gebruik in de zeewaterbak zou dat vrij makkelijk kunnen denk ik.

Vuurtjes kunnen bijna overal tegen, maar let wel op, het zijn prima verstoppers en zeker als er vissen in hun buurt zitten.

Tja, tetra's staan erom bekend dat het rovers zijn, hier scheurden ze volwassen garnalen levend en wel aan stukken en baby's zag ik zowiezo nooit, vissen en garnalen is niet de meest gelukkige combi

je moet der ook een hoop hebben wil je ze goed zien meestal lukt het wel samen met vissen als je genoeg schuil plekken hebt en de vissen goed voert c

Bedankt al voor de vele reacties zal straks foto doorsturen van aquarium denk da ik op termijn toch men vissen ga moeten wegdoen voor een optimaal garnalenbestand

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan