Vuurgarnalen


Tho

Member
Lid geworden
3 juni 2024
Berichten
8
Leeftijd
17
Hi,

Vond het toch leuk om het hier eventjes te vertellen. Anderhalf maandje geleden 15 vuurgarnalen besteld online om eventjes te kijken hoe het zou gaan, zag ze niet heel vaak maar af en toe kwamen ze met z’n allen naar voren. Nu zag ik 6 dagen geleden ineens 1 klein garnaaltje over de bodem lopen, dus ik verder kijken en ineens zie ik er veel meer. Heb er nu denk ik een stuk of 50 kleintjes rond lopen (als het er niet meer zijn) ben bijna bang dat het er teveel gaan worden 😁
 
Nou leuk die kleintjes en hoe groot is je bakje? Als je 5 per liter hebt dan is dat prima hoor.
 
120 liter dacht ik, ohh dat moet wel goed komen dus :)
 
Haha, dan kun je er nog heel veel kleintjes bijkrijgen hoor.
Ik heb een nano van 30 liter met dik 100.
 
Hahaha das mooi want ik zie al weer nieuwe kleintjes verschijnen
 
image.jpg
 
Vuurtjes kunnen kweken als konijnen maar het is wel beter om toch ook te selecteren op kleur want anders zal de dekking van de kleur gaan afnemen.
 
Hoe bedoel je dat precies?
 
Nou vaak zie je later in de kweek dat ze minder mooi gedekt zijn en bruinig gaan kleuren en daarom kun je het beste de minder mooie eruit halen tzt.
 
Hier lees je iets over uitselecteren van Neocaridina s:

 
Poeh heb niet de ruimte voor een extra bak, verkopen zou nog kunnen ben alleen benieuwd hoe makkelijk het vangen zal gaan :D
 
Ach volwassen garnalen dat gaat vaak nog wel goed tenzij je een hele dichte beplanting hebt.
 

Ja ik heb vooral erg veel mos. Maar moet lukken met een beetje behendigheid.
 
een valletje met wat voer werkt prima als je er willekeurig een aantal uit wilt vangen.

Selecteren op kleur kan maar dat is geheel aan jouw.
wildkleur zijn net zo leuk om naar te kijken
 
ik zal me d’r eventjes in verdiepen dank jullie wel!
 

Terug
Bovenaan