Wat is er nieuw

Vuurtjes met vlekjes

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
3i1fUwbPine6l_rwzdaJwsBIW--Q66B1.jpeg

3i1fUwbPine6l_rwzdaJwsBIW--Q66B1.jpeg

Vanavond zag ik ineens dat mijn vuurtjes vreemde vlekken hebben. De foto's zijn niet heel duidelijk maar ik hoop duidelijk genoeg. De vlekjes zitten allemaal op dezelfde plek en zijn grijzig van kleur. Ik zie geen dode garnalen en het gedrag is ook normaal. Nu zie ik eigenlijk zelden een dode garnaal want die worden vaak meteen opgegeten, vervellingen zie ik ook niet. Herkent iemand dit?

Dit is helemaal normaal, dit zijn namelijk de eiervlekken van de vrouwtjes 😛 Als deze eitjes rijp zijn, worden ze na een vervelling tussen de zwempoten gedrukt en als er mannetjes in de bak zijn (en met zoveel zal dat wel het geval zijn) kun je na een paar weken witte jonkies vinden die langzaam rood bijkleuren 😀

Spruitje. Bedankt voor het antwoord maar ik heb al jaren vuurtjes en dit nog nooit zo extreem gezien. Ik weet hoe een eivlek eruitziet en die is geler van kleur dan deze vlekken. Kunnen ze zo grijs zijn?

Zijn die plekken niet de ingewanden zeg maar van de garnalen? Ik heb nu geen Vuurtjes meer maar zover ik me herinner kun je iets donkers zien zitten en dat is bij Citroentjes ook zo.

.Nee, het zijn niet de ingewanden die herken ik wel en zijn donker van kleur. Het wordt tot nu toe iig niet herkend als een ziekte. Wat heel vreemd is dat de garnalen met de vlekken allemaal bij elkaar zaten in dezelfde hoek van de bak. Deze vlekken waren me ook nog nooit opgevallen en waren er ineens. Nu had ik een grote drijfplant verwijderd en heb ik de uitstroom van het filter anders gezet waardoor de hele stroming die kant op ging ipv naar boven en laat ik nu net de vissen gevoerd hebben 😀.

Ik zal zo als het licht aangaat eens kijken of er nog steeds vlekjes zijn want het zou zomaar kunnen dat het vlokvoer dat zo hard die kant opgeblazen werd is blijven plakken. Ik mag het hopen want ik was al bang voor een enge schimmelinfectie. De juiste kleur van de vlekken is ook grijs-GROEN en die kleur zat ook tussen de vlokken.

Ben benieuwd wat je straks dan ziet.

Wel een stuk minder maar ik zie er nog steeds een paar met vlekjes. Misschien toch een eivlek die er anders uitziet nu de lichtinval anders is door het verdwijnen van de enorme plant?

Ja soms kan lichtinval een boel doen hoor. Ik zou het even in de gaten houden in elk geval.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan