Wat is er nieuw

Vuurzalmpjes (Hyphessobrycon amandae) bij andere vissen

Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
In mijn Juwel Rio 240, zou ik graag Vuurzalmpjes willen.

Waar ik alleen wat huiverig voor ben, is dat ze niet opgewassen zijn tegen de andere vissen en ze daardoor misschien minder eten kunnen vinden?

Mijn aquarium is volledig beplant.
Een mooie volle jungle met veel zichtbrekers en schuilplekken.
Hij draait nu nog alleen met alle planten en wat Appelslakken.

Ik wil er naast de Appelslakken (6), ook graag wat Platy's (6) en Rouwtetra's (8) in hebben.
En dan 15 tot 20 Vuurzalmpjes erbij.
Als laatste komen er nog Otocynclussen (8) bij en nog wat Japonica caridina garnaaltjes (10).

Is het slim om hier Vuurzalmpjes bij te doen, of beter van niet?
Ik wil namelijk niet dat ze onderdrukt worden of opgejaagd worden, en dat ze daardoor verhongeren.
(Ze zijn namelijk veel kleiner dan de andere toekomstige bewoners).

download (2).jpeg

Platy's wensen andere waterwaarden, en Rouwtetra's zijn vrij saaie vissen. En naar mijn mening ook geen mooie combinatie met de Hyphessobrycon amandae.

De Hyphessobrycon megalopterus is een mooiere combinatie. En deze 2 soorten kunnen prima samen.

Platy's wensen andere waterwaarden, en Rouwtetra's zijn vrij saaie vissen. En naar mijn mening ook geen mooie combinatie met de Hyphessobrycon amandae.

De Hyphessobrycon megalopterus is een mooiere combinatie. En deze 2 soorten kunnen prima samen.

Die lijken veel op de Rouwtetra kwa kleuren 😅🙈
Heb je nog een andere suggestie,/idee misschien?

Ja, maar ze hebben heel ander gedrag dan de Rouwtetra. Veel levendiger, de mannen pronken vaak hevig met elkaar (zonder elkaar te verwonden). Ipv van de hele dag maar op een vaste plek te staan zoals een volwassen Rouwtera. Ook wordt een Rouwtetra grijs ipv zwart na verloop van tijd.

Ook kan bij dit bestand een Koppel Colisa labiosa of chuna.

Die lijken veel op de Rouwtetra kwa kleuren 😅🙈
Heb je nog een andere suggestie,/idee misschien?
Ja, maar ze hebben heel ander gedrag dan de Rouwtetra. Veel levendiger, de mannen pronken vaak hevig met elkaar (zonder elkaar te verwonden). Ipv van de hele dag maar op een vaste plek te staan zoals een volwassen Rouwtera. Ook wordt een Rouwtetra grijs ipv zwart na verloop van tijd.

Ook kan bij dit bestand een Koppel Colisa labiosa of chuna.
Zijn de zwarte fantoomzalmpjes ook rovers net zoals de Rouwtwtra's?
In geval van dat je piepjonge visjes kunnen vangen/eten?
(Platy-jonkies)

Ik heb ook getwijfeld tussen de rouwtetra en de zwarte fantoomzalm. Mijn vriendin vond rouwtetras mooier. Anders was ik voor de fantoomzalm gegaan. Maar ik vind de rouwtetras zeker ook leuk. Overdag zoeken ze inderdaad allemaal een plekje en gaan daar "de wacht houden". Maar in de avond gaan ze tikkertje spelen met elkaar en baantjes trekken. Dan zijn ze ineens niet meer die slome visjes. Ze kunnen verrassend snel sprinten. Ook zeker als er iets eetbaars aan het oppervlak verschijnt gaan ze als een raket.

Sowieso merk je met die scholenvissen dat er altijd snelle en langzame bij zijn. Ik voer ze vipagran baby. Van die mini korrels. Dan krijgt iedereen meer kans om iets te pakken te krijgen. Ook verdeel ik het over twee plekken. Dan nog krijg je een vreetzak vetzak en een paar die wat kleiner blijven doordat ze te langzaam zijn. Daar kun je weinig aan doen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan