Vuurzalmpjes (jonkies)


chndr

Active member
Lid geworden
30 september 2019
Berichten
28
Leeftijd
43
Beste allemaal,

Ik had nooit gedacht dat het zo snel zou gaan maar ik heb mijn bakje (superfish home 25) nog geen twee maanden en vanmorgen zag ik opeens dat er jonkies rond zwemmen. Voelde alsof ik vader was geworden :)

Alleen weet ik nu niet echt wat ik moet doen. Ik heb al niet een al te grote bak en mijn vissenbestand en waterwaardes zijn stabiel. Had mezelf voorgenomen om geen extra visjes erbij te nemen omdat de bak te klein is. Alleen de natuur in mijn bak denkt daar anders over.

Mijn vissenbestand was:
- 4 platy's
- 2 valse neons
- 9 vuurzalmpjes

...en nu komen er dus meer. Heb al twee jonkies gezien en waarschijnlijk zijn het kleine vuurzalmpjes. Zie foto onderaan.

Er zitten aardig wat plantjes in mijn bak en er is genoeg schuilruimte. Wat moet ik doen???

Een grotere bak komt pas eind december en heb nog een 10L nano wat net twee weken aan het indraaien is. Moet ik de jonkies laten zitten of zouden ze overgeplaatst moeten worden? En wat geef ik ze te eten?

Groeten,
Chandler

De jonkies:
Vuurzalmpje jonkies - 14 nov 2019.jpg


Mijn bak:
Superfish Home 25 - 2 nov 2019.jpg
 
Zijn geen babyvuurzalmpjes maar van je platy's, eten gewoon met de pot mee

Dank je voor je antwoord.. Vond ze er niet echt op lijken :) Wie weet als ze wat groter worden
 
Zijn inderdaad platy's en aan het zwangere vrouwtje op de onderste foto te zien zijn er meer in aantocht :D Maar inderdaad, zoals Nicolientje ook al zei, ze eten gewoon met de pot mee, hoogstens het voer wat meer verkruimelen.
Het zullen er op den duur alleen wel te veel worden ben ik bang. Ik zou ze laten zitten en als ze groot genoeg zijn verkopen.
 
Zijn inderdaad platy's en aan het zwangere vrouwtje op de onderste foto te zien zijn er meer in aantocht /QUOTE]

Arm vrouwtje.. De viswinkel had de verhouding precies verkeerd om gedaan. Heb drie mannetjes en één vrouwtje in de bak zitten.

Ben wel blij met mijn bak maar wel spijt dat ik niet meteen voor een grotere ben gegaan. Is wel leuk om te zien al dat leven. Heb ook vanuit het niets ineens een paar slakken erin zitten alleen weet ik niet of ik daar zo blij mee moet zijn.
 
"Heb ook vanuit het niets ineens een paar slakken erin zitten alleen weet ik niet of ik daar zo blij mee moet zijn."
Zijn vaak goede opruimers. Ik vind ze nuttig.
 
Zijn vaak goede opruimers. Ik vind ze nuttig.
Ik laat ze ook zitten. Alleen zie ik er elke dag meer bijkomen. Echt een slakken explosie..
 
Ik laat ze ook zitten. Alleen zie ik er elke dag meer bijkomen. Echt een slakken explosie..
Dan even opletten dat je je vissen niet teveel voert en je kunt een deel van de slakken er altijd uithalen mocht je de populatie te groot vinden.
 

Terug
Bovenaan