Wat is er nieuw

Waaiergarnaal mist zijn waaiers, wat nu?

Aquatin

Well-known member
Lid geworden
6 januari 2009
Ik heb vandaag twee Afrikaanse waaierhandgarnalen meegenomen uit dierenwinkel zodat mijn ene overgebleven waaierhand weer wat gezelschap heeft. Ze leken in de bak in de winkel allemaal goed, dus wilde twee mee. De ene is heel mooi blauw en helemaal gaaf, maar bij thuiskomst bleek dus dat de grootste en minder blauwe zijn waaiers mist.
Nu mijn vraag, ik mag hem deze week namelijk wel komen ruilen, maar is er ook iemand die weet of de waaiers weer terug aangroeien of dat hij het zonder zijn waaiers ook kan overleven. Lijkt me namelijk ook niet goed dat ie steeds van bak en water wisselt, maar was nogal een duur beestje en wil ook niet dat hij binnen een paar dagen/weken dood ligt.
Hoop dat iemand me antwoord kan geven.

Rap terugbrengen.
Geen waaiers,geen eten.
Jij geen geld.

En ,voldoet jouw bodem,voor die waaiers?

Bij een vervelling krijgt hij wel weer nieuwe waaiers.... maar weet niet of hij nu wel kan eten....

@Bertus, hoe hoort de bodem dan te zijn voor waaiers?

Ga hem waarschijnlijk toch maar ruilen morgen dan, tenminste denk er wel sterk aan nu. Vind het wel sneu hoor, hoop toch dat ie dan gauw vervelt en weer waaiers krijgt, de waaierpootjes heeft ie wel, maar de pluimpjes missen.

Knap balen hoor.. 🙁

Vervelend weer maar zou h'm idd ook terugbrengen.
In principe maakt de bodem weinig uit als er maar genoeg voedsel door het water zweeft want dan hoeven ze bijna niet over de bodem te schrapen...

Even kleine update.

Heb dus besloten om deze te houden, terugrijden om nieuwe kost ook geld en daar ging ie dan ook dood en word er niet bepaald zachtzinnig met ze omgesprongen. Dan liever hier.
Maarrrr...goed nieuws, heb het goed in de gaten gehouden, wilde niet dat hij langzaam zou sterven, als het nodig was zou ik hem uit zijn lijden verlossen. Maar gelukkig is hij na een paar dagen vervelt en had toen weer zijn waaiers terug. Alle drie doen ze het goed tot zover en ze laten zich nu ook meer zien gelukkig, nu er meer zijn. Helemaal blij dus. 😀

Alle 3? waaierhanden hebben 4 waaiers dus die ene mist nog steeds.
Komt wel weer terug maar is een kwestie van groeien en dat heeft z'n tijd nodig.
Goed nieuws in ieder geval dat het goed gaat!
Verwacht wel nieuwe foto's natuurlijk! 😉

Lees net nog ff een keer maar je bedoelt je 3 garnalen natuurlijk... :sorry: :stom:

Heb zelf een garnaal die ineens een poot kwijt was begin dit jaar,is inmiddels al weer aangegroeid maar is nog steeds kleiner dan de andere enkel kan ik die foto ff zo snel niet vinden om het te laten zien.
Hier toen het net was,

978661_0_82_p1090619.jpg

Bedoelde inderdaad 3 garnalen John. 😀
Gelukkig dat die poot weer is aangegroeid ook al is ie kleiner, lijkt zo zonder poot op de foto wel heel zielig.
De waaiers van die ene garnaal lijken ook iets kleiner dan de andere hun waaiers, maar ze zijn er weer dat is het belangrijkste.
Zal van de week eens even proberen wat foto's te nemen. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan