Wat is er nieuw

waaierhandgarnaal en ontsnappen

• Onderwerp starter Onderwerp starter kimberley1000
  • Startdatum Startdatum
K

kimberley1000

Guest
Ik wil graag een waaierhandgarnaal in me aquarium. Nu heb ik gelezen dat ze erg goed zijn in ontsnappen. Toch lijkt het me een prachtig beest om te houden alleen het aquarium staat naast me bed.. dus niet erg prettig als de garnaal ontsnapt.

ik heb een juwel rio 125 met ingebouwde filter. Er zit dus een kap op. Hoe groot is de kans dat hij daadwerkelijk ontsnapt? En hoe kan ik de gaten im de kap dichtmaken (die me trouwens veelste klein lijken voor een garnaal van 8-12 cm)

er zit een 3D achterwand in en een groot stuk hout wat hij eventueel als "trappetje" kan gebruiken om omhoog te klimmen.

alvast bedankt

Komt de garnaal misschien gezellig tegen je aan kruipen 😉

Als de gaten in de lichtkap te klein zijn voor de garnaal hoef je je geen zorgen te maken toch? door z'n schild kan de garnaal zich niet kleiner maken iig.

Ja dat zat ik me ook te bedenken.. toch maak ik me een beetje zorgen. Ze hebben het bij anderen ook gepresteerd om eruit te kruipen. Maarja. Of je alles nou moet geloven wat je lees

Beetje moeilijk dit

Ja dat zat ik me ook te bedenken.. toch maak ik me een beetje zorgen. Ze hebben het bij anderen ook gepresteerd om eruit te kruipen. Maarja. Of je alles nou moet geloven wat je lees

Beetje moeilijk dit

Zijn inderdaad voorbeelden dat ze dit doen en heb er ook foto's van gezien maar denk zelf dat ze dit alleen zullen doen als de waterwaarden en voedselaanbod niet in orde zijn.
Als de ruimte te klein is kan het simpelweg gewoon niet maar dat moet je wel zeker weten natuurlijk,in de bak lijken ze vaak groter dan ze in werkelijkheid zijn.
Anders iets van filterspons stevig in de ruimtes stoppen,zo is het voor ze afgesloten maar kan er nog wel lucht bij komen.
Wel stevig klemmen want ze zijn oersterk in verhouding!

Okee. Bedankt voor je reactie 🙂

Zelf heb ik gewoon tape voor de gaten geplakt tot deze klein genoeg waren.

Goed idee. Als het morgen weer licht is zal ik even goed kijken waar hij eruit zou kunnen klimmen en dat maar even dichtmaken.

Denk dat ze dit alleen doen als waardes niet in orde zijn. Heb zelf kleine open bak op mn bureau staan met CR, is ook nog geen meter van mn hoofdkussen 😛 .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan