Waaierhandgarnaal en Zwaarddrager (Xiphophorus hellerii)


Lovain

Well-known member
Lid geworden
11 oktober 2020
Berichten
96
Leeftijd
33
Hoi allemaal,

Sinds ~april dit jaar heb ik #5 Blauwe Waaierhandgarnalen in mijn aquarium. Sinds afgelopen zaterdag heb ik zwaarddragers toegevoegd (nu nog 2x man, 4x vrouw > wordt 3x man en 9x vrouw).

Gisteren viel het me op dat een Waaierhandgarnaal na het vervellen nogal 'versuft' op decoratie zat. Qua kleur was hij nu ook orange/rood. Hij werd echter met rust gelaten. Vanochtend zag ik hem ineens op z'n zij in het midden van mijn aquarium liggen. Ik heb hem even apart gezet, maar hij lijkt toch dood te zijn.

De zwaarddragers hebben (naar wat ik gezien heb) niet echt aandacht gegeven aan de Waaierhandgarnalen (die sowieso bijna altijd verstopt zitten). Is dit stom toeval? Of kan het toch zijn dat de Zwaarddragers de boosdoener zijn? Ik heb nog diverse andere bewoners, maar deze zitten er ook al ruim een half jaar in.

Dank!

Lovain
 
Lastig om dat zo te zeggen want je hebt zelf ook niks waargenomen dus ja of de vissen ermee te maken hebben is meer gissen denk ik. Na het vervellen zoeken ze vaak een rustig plekje op zodat het "pantser" goed hard kan worden.
 

Terug
Bovenaan