Waaierhandgarnaal vervelt niet. Foto.


Kan het bijna niet aanzien.. kan hij eten? Rechtop zitten?
Heb ‘m ook al een paar dagen niet zien waaieren. Hij zat zoals op de foto, maar het lijkt alsof hij z’n staart niet meer recht naar achteren kan houden, als je begrijpt wat ik bedoel, hij zit krom.
 
Ben wat aan het lezen en zoeken voor je, maar kan zo gauw even niets vinden.
Ik heb er zelf ook eentje, maar dat duurt ook mooit langer dan een nacht.
De aziatische waaierhandjes doen het in een minuut of twee.

Goeie zuurstof kan helpend zijn bij de vervelling van garnalen, bijvoorbeeld een bruissteen die zorgt voor extra oppervlakte beweging.
Zoek ondertussen even verder voor je...
 
Ben wat aan het lezen en zoeken voor je, maar kan zo gauw even niets vinden.
Ik heb er zelf ook eentje, maar dat duurt ook mooit langer dan een nacht.
De aziatische waaierhandjes doen het in een minuut of twee.

Goeie zuurstof kan helpend zijn bij de vervelling van garnalen, bijvoorbeeld een bruissteen die zorgt voor extra oppervlakte beweging.
Zoek ondertussen even verder voor je...

Dank je, Sanneke!
We hebben ze nu ongeveer een jaar en dit is de eerste keer dat er zoiets gebeurt :(
 
OP het filmpje proberen jullie twee lagen te vinden bij de staart., alleen de garnaal springt bij de krak op zijn rug uit zijn vel. Dus waar je met de pincet aan zit, zul je geen twee lagen vinden.

Ik heb een filmpje van mijn eigen aziatische garnalen waar je dat goed op kan zien.
Je ziet letterlijk dat hij op zijn rug breekt en vervolgens eerst zijn poten loswringt en dan pas de rest.
Zolang de pootjes in zijn harnas blijven zitten kun je echt niets doen.
Soms blijft er 1 pootje steken en die breekt dan af, om de rest van het lichaam wel vrij te krijgen.
De poot groeit later toch wel weer aan.
Dus hier is meer aan de hand, algemene zwakte/ziekte/stress het kan van alles zijn.

 
OP het filmpje proberen jullie twee lagen te vinden bij de staart., alleen de garnaal springt bij de krak op zijn rug uit zijn vel. Dus waar je met de pincet aan zit, zul je geen twee lagen vinden.

Ik heb een filmpje van mijn eigen aziatische garnalen waar je dat goed op kan zien.
Je ziet letterlijk dat hij op zijn rug breekt en vervolgens eerst zijn poten loswringt en dan pas de rest.
Zolang de pootjes in zijn harnas blijven zitten kun je echt niets doen.
Soms blijft er 1 pootje steken en die breekt dan af, om de rest van het lichaam wel vrij te krijgen.
De poot groeit later toch wel weer aan.
Dus hier is meer aan de hand, algemene zwakte/ziekte/stress het kan van alles zijn.



Mooi filmpje, Sanneke. Ik denk dat het sowieso geen nut meer heeft, ik denk dat hij is overleden, hij ligt op z’n zij en beweegt niet meer :’(
 
Mooi filmpje, Sanneke. Ik denk dat het sowieso geen nut meer heeft, ik denk dat hij is overleden, hij ligt op z’n zij en beweegt niet meer :’(

Dat is spijtig, just in case zou ik er nog wel even een klap op geven om er zeker van te zijn.
 
Wat zonde. Maar hopelijk is hij dan uit z'n lijden verlost nu. Jullie hebben er alles aan gedaan.
 
KLote zeg, je hebt in elk geval je stinkende best gedaan. :thumbs:
 
Jammer van de garnaal zeg maar goed het is onderdeel van onze hobby.
 

Terug
Bovenaan