Waar bestellen jullie de planten. Goed,voorraad,snel geleverd.


Grollebol

Well-known member
Lid geworden
27 maart 2015
Berichten
119
Ben al enige tijd planten aan het shoppen online. Terminste dat probeer ik. Daar hebben ze de ene soort niet op voorraad, op de andere site weer wel maar dan zijn er andere niet op voorraad.

De vraag is:
Waar bestellen jullie op dit moment jullie planten?
Zijn deze netjes?
Verschillende soorten op voorraad?
Is de levering snel?

Misschien nog iemand tips over fysieke winkels met goede voorraad omgeving Rotterdam?
Behalve wat kleine zaken kom je al snel uit bij een intratuin of Hornbach en weet niet of ik daar gelijk wil kijken.

Hoor graag van jullie.
(Mogelijk plaats ik deze topic hier niet juist. Sorry admin voor het extra werk)
 
(Mogelijk plaats ik deze topic hier niet juist. Sorry admin voor het extra werk)
Ze moeten wel wat te doen hebben hoor ;))
In sommige seizoenen is het wat lastiger om aan specifieke planten te komen, maar vaak staat dat wel op de website vermeld.
 
Aquania.nl vind ik top! Kan je ook zelf langs. Hij besteld elke maandag dus als je iets specifieks wil kan je het vragen en neemtie 't mee. Ook wat niet op de site staat!
 
Ik heb op zowel aquaplantsonline als aquarium-planten.com planten besteld, met beide heb ik goede ervaringen. Aquarium-planten.com heeft vaak bijzondere plantjes maar soms minder voorraad, aquaplantsonline heeft naar mijn idee veel meer "gewone" planten maar 99% van de keren wel op voorraad.
 
Bijna altijd bij aquariumplanten.com Die Ze hebben een eigen kwekerij.
Waarschijnlijk het grootste aanbod planten van alle webshops. Goede service, goede kwaliteit, snelle verzending en niet duur.
 
Waar bestellen jullie op dit moment jullie planten? aquaplantsonline.nl. Qua fysieke winkel kom ik veel bij Diebo en Zoo&Zo, maar dat is wat uit jouw richting.
Zijn deze netjes? ja
Verschillende soorten op voorraad? ja
Is de levering snel? normaliter wel, geen idee in deze tijden. Al poos niets meer nodig gehad of opgehaald in winkels.

Ik weet niet waar je precies de grens van 'omgeving Rotterdam' trekt, maar volgens mij zitten er aardig wat aquazaken richting Barendrecht/Zwijndrecht etc, waaronder Wesdijk.
 
vooral:
aquarium-planten.com
aquaplantsonline
aquariumplantenshop
 
Ik bestel ook altijd bij Aquaplantsonline en tot nu toe altijd tevreden.
 
vooral:
aquarium-planten.com
aquaplantsonline
aquariumplantenshop

Hetzelfde hier en sinds kort ook Aquamoos.de
Bovenstaande Nederlandse webwinkels heb ik al meerdere malen besteld over de afgelopen jaren. Altijd snel en bij problemen altijd vriendelijk contact en een schappelijke oplossing. Waar ik bestel is afhankelijk van welke combinatie planten ik op dat moment nodig heb en de desbetreffende webshop voorradig heeft. Aquamoos heeft een mooi assortiment met nano planten en mossen, echter duurt het iets langer voor ze arriveren.
 
Hetzelfde hier en sinds kort ook Aquamoos.de
Bovenstaande Nederlandse webwinkels heb ik al meerdere malen besteld over de afgelopen jaren. Altijd snel en bij problemen altijd vriendelijk contact en een schappelijke oplossing. Waar ik bestel is afhankelijk van welke combinatie planten ik op dat moment nodig heb en de desbetreffende webshop voorradig heeft. Aquamoos heeft een mooi assortiment met nano planten en mossen, echter duurt het iets langer voor ze arriveren.

De prijzen in NL zijn een stuk lager, maar voor de speciale soortjes moet je vaak ook over de grens kijken idd.
Aquasabi en Aquamoos heb ik ook goede ervaringen mee in Duitsland. Uit Frankrijk en Polen heb ik ook wel plantjes besteld, zelfs uit singapore. slechte ervaringen heb ik nooit echt gehad met plantjes.
 
Dank voor de reacties. Gisteren een bestelling geplaatst bij aquaplantsonline.
Veel was op voorraad dus ik ben benieuwd.

Wesdijk Barendrecht, daar was ik van de week.
Niet heel veel planten en waar er stond vond ik nou niet zo...... Maar ben geen expert.
Zwijndrecht moet ik eens opzoeken. Misschien leuk om even te gaan kijken.
 
aquarium-planten.com, ga wel altijd halen maar dat is omdat ik niet heel ver van het westland woon.

Hebben jullie ook een adres?
Want dat.zie ik niet staan op de site.
En openingstijden?

Mvg ronald
 
Hebben jullie ook een adres?
Want dat.zie ik niet staan op de site.
En openingstijden?

Mvg ronald
Je kan het op google opzoeken, honselerdijk. Zijn alleen zaterdag van 9 tot 12 open.
Ze zijn er meestal niet zo blij mee als iemand voor ze adverteerd aangezien ze het al superdruk hebben vanuit de site.
 
Thanks...via honseledijk...het gevonden.

Mvg ronald
 
Ik heb gisteren mijn planten besteld bij aquarium-planten.com.
Flink wat goede reacties gelezen van hun en mooie prijzen, en doordat ze ook wat meer "bijzondere" planten hebben heb ik de gok maar gewaagd.
 
Ik heb gisteren mijn planten besteld bij aquarium-planten.com.
Flink wat goede reacties gelezen van hun en mooie prijzen, en doordat ze ook wat meer "bijzondere" planten hebben heb ik de gok maar gewaagd.
Laat weten hoe dat is bevallen, ik ben benieuwd omdat ik deze zaak niet ken.
 
Laat weten hoe dat is bevallen, ik ben benieuwd omdat ik deze zaak niet ken.
Dat ga ik zeker doen, ben er zelf ook erg benieuwd naar.
Zou zonde geld zijn als het tegenvalt maar door de prijzen die hun hanteren is de pijn van het totaalbedrag m.i. beperkt dan in het ergste geval.
 
Vandaag 4x valisneria nana, nog 2 planten waarvan ik naam niet meer weet. 10 hasborus, 5 kardinaal, 7 ringband snoekjes. 39,-
 
Vandaag alles binnen gehad, super mooie volle bossen/potjes en ziet er gezond uit, ook niet van die lullig kleine sprieten in een potje
 

Bijlagen

  • Planten ingepakt doos.jpg
    Planten ingepakt doos.jpg
    51.8 KB · Weergaven: 117
  • Planten badje2.jpg
    Planten badje2.jpg
    154.7 KB · Weergaven: 115
Dat ziet er goed uit! Ik haal ze altijd bij de LFS in Helmond. Wel wat keuze, genoeg om de gewone planten te vinden. En ze zijn elke week vers aangeleverd op een bepaalde dag. Misschien toch eens uitproberen om online te bestellen en wat meer keuze te hebben.
 
Bij de LFS tenzij de prijs echt te hoog is dan bestel ik online of als ik een speciale variant moet hebben. Laatst via aquarium-planten.com 2 Echinodorus red flames welke ik heel graag wilde voor m'n nieuwe bak besteld, ook n.a.v. de goede recensies hier. Deed er 1 dag over met de post. Zat ook een goede kluit aan en ze groeien als kool :). Aquaplantsonline heb ik ook laatst ook gebruikt maar dan voor watertesten van JBL. Groet van een blije klant.
 
Aquania.nl vind ik top! Kan je ook zelf langs. Hij besteld elke maandag dus als je iets specifieks wil kan je het vragen en neemtie 't mee. Ook wat niet op de site staat!
Nou ik heb bij Aquania wel eens een specifieke plantensoort besteld, weken later kwam de bestelling pas...... Een totaal andere plant:oops::oops::oops:, kaartje er bij dat dit het alternatief was en dat deze duurder was. Uiteindelijk mijn geld wel teruggekregen maar deze voor mij nooit weer. Aquaplantsonline.nl is wel een prima site.
 
Ik koop ze meestal bij azaqua. Wat mij daar goed bevalt is de mogelijkheid om gericht te zoeken op allerlei eigenschappen zoals de lengte, vraag naar licht en CO2 en andere eigenschappen. Het is niet goedkoopste, maar de service is wel heel goed.
 
Ik vind het wel leuk dat zo'n onderwerp af en toe weer uit het stof komt. Lijkt me nog steeds actueel. En leuk om te zien dat de 4 jaar geleden aangeraden winkels nog steeds goed bevallen.
 
Aquarium-planten.com door het ruime aanbod, goede kwaliteit en relatief lage prijzen.
In-vitro plantjes bestel ik hoofdzakelijk bij Aquasbi omdat het aanbod daar erg groot is. Daarbij vind ik het handig om alle IV soortjes bij 1 zaak te bestellen.
 

Terug
Bovenaan