Om je meer wegwijs te maken in deze hobby kan je veel kennis opdoen bij deze website:Het verschil in levensduur van een fles zegt al genoeg. Wat een verschil. Mijn bak is 450 liter brutto
Nou die verhouding is ongeveer wat een gemiddelde plant vebruikt. Uitzonderingen daargelaten.Dank je voor de antwoorden allemaal om te beginnen. Moet ik dan eerst niet zorgen dat de 10/1 verhouding er is voordat ik daarmee begin? Maakt het dan nog verschil of ik dat ineens doe of dagelijks wat?
Hangt ook af van welke vissen je hebt want een vis die boven de 7,5 gehouden moet worden is vaak lastig met co2 tenzij je weinig verlaagd.Hoever mag ik maximaal zakken in ph voor een gezelschap aquarium?
Meestal wordt de ph ongeveer met 1 waarde verlaagd ten opzichte van de ph leidingwaterDank jullie wel allemaal voor de goede raad. Ik ga in ieders geval niet alles gelijktijdig want dan weet ik helemaal niet meer hoe het zit. Ik ga eerst het CO2 verhaal proberen goed te krijgen. Ik ga de controller van auto ph verzetten naar gewenste ph. En dan langzaam de ph laten zakken en goed kijken wat de dropcheckers doen en hoe de vis reageert. Misschien kalibreer mijn ph sensor vanavond eerst nog wel voordat ik deze verandering inzet en dan meteen nieuwe vloeistof (20 mg) in de dropcheckers. Hoever mag ik maximaal zakken in ph voor een gezelschap aquarium? Natuurlijk de bovenstaande dingen in de gaten houdend
Ja dat gedrag vertonen veel vissen om hun kroost te beschermen maar de Kersenbuiken staan er vaak onbekend om als een wilde dat te doen en soms met de dood tot gevolg en dat is vaak extremer dan een andere vis. Ik heb Maroni s en die joegen de andere bewoners ook weg bij het legsel maar ja de Kersenbuiken gaan soms verder dan dat maar soms gaat het ook goed dus ik zal voor je duimen.We gaan het zien. Ik ken hun reputatie. Maar volgens mij zijn de Apistogramma’s , zeker de Cacatuoides net zo territoriaal als ze een nestje hebben. Maar ik begrijp dat het een gok is
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.