Wat is er nieuw

Waar blijven mijn garnalen?

A

Ami

Guest
Hallo forumleden.

Ik heb nu sinds een week japonica garnalen.
In het begin zag je allemaal bezig zijn, maar de volgende dag zag ik er maar 4 van de 9.
Zou vandaag meer halen, maar wil eigenlijk wel weten waar ze blijven natuurlijk.
Ik heb een intern filter. Heb hier ook in gekeken, maar niks te vinden. Stroming is in ieder geval niet zo sterk dat ze erin gezogen worden. Ik heb gezien dat ze daar zitten zonder dat ze erin gezogen worden. Heb vandaag ook een velletje gezien en een garnaal met een blauwe gloed. Weet niet of dit met elkaar te maken heeft. Of kunnen de garnalen zich zelf zo goed verstoppen?

Sommigen zijn meesters in verstoppen hoor. Misschien komen ze op komkommer af of een voertabletje.

Voertabletten heb ik ze nog niet op gezien. Komkommer nog proberen. Moet zeggen dat ik door mijn grijze achterwand en zwarte bodem ze ook moeilijk kan vinden. Ze zijn nu ongeveer 3 cm. Hoe lang kan het duren voordat hij/zij zijn waren grootte bereikt? En is die blauwe gloed normaal?

Je ziet eigenlijk nooit al je garnalen, meestal zie je ongeveer de helft of iets meer

Ja dat heb ik door 😉
Ik hoop dat als ze wat groter zijn ze makkelijk te vinden zijn.
Maak me af en toe zorgen en denk ik van " huh ziet al een uur te zoeken, waar zijn ze nou?".
Even kijken of ik ze met iets kan lokken.

Ja je moet je zeker niet al te snel zorgen maken hoor. Je ziet ook geen dode liggen begrijp ik en dat is al een goed teken denk ik.
Ze zitten vast ergens verstopt je stiekem uit te lachen als je ze zoekt 😉

Hoi, ik heb ook japonica en ik was ze zeker in het begin ook constant kwijt. Elke dag weer zoeken of ik ze allemaal kon vinden en elke keer in de stress omdat me dat niet lukte 😉 Nu zie ik er meestal 6 van de 7, maar soms ook geen een. Inderdaad door de achterwand of doordat ze zich heerlijk tussen allerlei plantjes hebben verstopt.

Voordeel is: zo lang je geen dode garnaal vindt, zullen ze allemaal nog wel leven. Ik heb nog nooit een dode japonica gezien, maar genoeg dode vuurtjes en die herken je wel 😉

Neej geen dode tot nu toe.
Wel een velletje. Zou het velletje niet opgegeten moeten worden door de garnaal zelf?
Heb nog geen praktijk ervaring met garnalen.
En jah als er een dode zou zijn weet ik niet of ik die op tijd zal zien, aangezien ik ook
slakken en oto's in heb zitten.

Ik heb mijn garnalen 2 weken en half en ik heb ze nog maar zelden allemaal tegelijk gezien. Na een week dacht ik ook dat er 6 van de 10 dood waren, maar dan plots zaten ze allemaal vooraan.

Dat vel moet je inderdaad laten liggen. Er zitten voedingsstoffen in die ze heel goed kunnen gebruiken.

Gewoon wat geduld hebben. Als ze beginnen te kweken zal je er op termijn wel een stuk meer kunnen zien 🙂

Japonica,s kweken niet. Tenzij je het vrouwtje apart zet, en je larven in brak water overzet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan