Waar een betta vandaan halen??


E

Evaet

Guest
Hallo iedereen,

Ik ben mij gaan verdiepen in de betta wereld en ik ben verliefd geworden:smitten:. Nu ben ik al een aantal dagen hard op zoek:c , maar ik kan maar geen verkopers vinden?? (Alleen 3 uur reizen verder). We hebben wel een tropische aquariumwinkel in de buurt (Almere) maar de betta's daar zien er allemaal erg deprimerend uit. Ook zijn dit vaak alleen maar de "normale" sluierstaarten en ik ben toch wel opzoek naar een halfmoon.

Weten jullie misschien een kweker/winkel/persoon die ze kweekt/verkoopt in de buurt van Almere? Ben best bereidt om een uur te reizen met de trein dus Amsterdam/Utrecht/Zwolle/Den Haag. Het is nog niet voor nu meteen want alles moet nog indraaien en er moeten nog dingen bij komen enzo maar gewoon dat ik al wat opties een kan bekijken.


Alvast heel erg bedankt!!

Groetjes Eva:daisy:
 
Hoi Eva,

Leuk nog een Almeriaan ;)

Bij de sprookjeswinkel vind ik die Betta's er ook niet echt shovel uit zien en zijn ze ook nog eens erg aan de prijs. Bij een winkel in tussen de vaarten die nu helaas gesloten is heb ik wel eens een paar leuke bettas gezien en ook zelf een gekocht zijn naam is Bertus geworden. Die winkel is helaas niet meer. Verder hebben we in Almere geen echter aquarium zaak meer. De Intratuin in muziekwijk heeft nog wel eens wat maar daar ben ik ook geen fan van.

Dan blijft over: Rifwachter in Hilversum, die zal vast wel wat Betta's hebben zitten. Utaka in Amersfoort, al weet ik niet zeker of die Betta's Splendens (die je waarschijnlijk bedoelt) heeft zitten. Ook aquariumhal in soest kan ik je van harte aanraden maar wederom, geen idee of die Betta's heeft.
 
Hey, hahah leuk! Ja betta splendens bedoel ik inderdaad. Intratuin ben ik ook niet helemaal fan van.. Ik ben ook een keer bij rijwachter geweest, erg mooie winkel en zal daar inderdaad maar weer eens gaan kijken, en bij de anderen dan ook of even bellen.

Bedankt voor de tips!
 
Misschien kun je eens op FB bij de Betta groepen informeren of er nog goede partikuliere kwekers zitten in jouw buurt.
 
Hoi Eva,

Leuk nog een Almeriaan ;)

Bij de sprookjeswinkel vind ik die Betta's er ook niet echt shovel uit zien en zijn ze ook nog eens erg aan de prijs. Bij een winkel in tussen de vaarten die nu helaas gesloten is heb ik wel eens een paar leuke bettas gezien en ook zelf een gekocht zijn naam is Bertus geworden. Die winkel is helaas niet meer. Verder hebben we in Almere geen echter aquarium zaak meer. De Intratuin in muziekwijk heeft nog wel eens wat maar daar ben ik ook geen fan van.

Dan blijft over: Rifwachter in Hilversum, die zal vast wel wat Betta's hebben zitten. Utaka in Amersfoort, al weet ik niet zeker of die Betta's Splendens (die je waarschijnlijk bedoelt) heeft zitten. Ook aquariumhal in soest kan ik je van harte aanraden maar wederom, geen idee of die Betta's heeft.
Yesss Almere
 
Hoi Eva,

Leuk nog een Almeriaan ;)

Bij de sprookjeswinkel vind ik die Betta's er ook niet echt shovel uit zien en zijn ze ook nog eens erg aan de prijs. Bij een winkel in tussen de vaarten die nu helaas gesloten is heb ik wel eens een paar leuke bettas gezien en ook zelf een gekocht zijn naam is Bertus geworden. Die winkel is helaas niet meer. Verder hebben we in Almere geen echter aquarium zaak meer. De Intratuin in muziekwijk heeft nog wel eens wat maar daar ben ik ook geen fan van.

Dan blijft over: Rifwachter in Hilversum, die zal vast wel wat Betta's hebben zitten. Utaka in Amersfoort, al weet ik niet zeker of die Betta's Splendens (die je waarschijnlijk bedoelt) heeft zitten. Ook aquariumhal in soest kan ik je van harte aanraden maar wederom, geen idee of die Betta's heeft.
Als Amersfoortse moet ik helaas melden dat ik nog geen Betta's heb gevonden bij Utaka, die hebben toch meer de vissen die je elders niet gauw ziet. Wel bij Zoo&Zo te Ede, of Diebo in Nieuwegein. Haarlem heeft ook nog Hoebe, maar die heeft sinds kort een nieuwe opstelling waarbij de betta's elkaar continu kunnen zien, waar ik dan weer niet zo'n fan van ben. Treinen naar Haarlem is nog wel te doen vanaf Almere, maar als je eens wilt kijken bij Nieuwegein of Ede (beide leuke winkels), voor mij is Almere niet ver omrijden :) Als je ervoor openstaat, laat het gerust weten.
 
Ah ja Zoo&Zo was ik even vergeten, dat is ook een prima alternatief met zeer ruime keus. Bij Utaka heb ik wel eens wat speciale / natuurlijkere Betta soortjes gezien maar ik kon mij inderdaad ook geen standaard Splendens herinneren, nouja dan valt die af.
 
Ah ja Zoo&Zo was ik even vergeten, dat is ook een prima alternatief met zeer ruime keus. Bij Utaka heb ik wel eens wat speciale / natuurlijkere Betta soortjes gezien maar ik kon mij inderdaad ook geen standaard Splendens herinneren, nouja dan valt die af.
Mja hun assortiment wisselt wel, ben er al een poos niet geweest. Wie weet hebben ze ze nu wel bij Utaka. Kan wel eens langsrijden binnenkort
 
In Soest heb ik betta gezien.
Weet alleen niet of dat is wat je zoekt.
Vond ze niet heel speciaal.
 
Ik heb mijn Crown tail genaamd Kareltje bij de Hornbach vandaan erg mooi exemplaar al zeg ik het zelf, blauw, zwart met rode crown.
Het was de Hornbach in Amsterdam.
 
Utaka heeft op zijn website een stocklist met vissen die ze elke dag bijwerken
 

Terug
Bovenaan