waar kan ik mooie/apparte vissen kopen


Y

Yokie992

Guest
Goedemorgen, ik heb een vraag ik kom uit Gelderland en ik vraag me egt af waar ik nou mooie en bijzondere vissen kan kopen met al meerdere aquariumzaken af geweest maar je ziet bij veel toch maar de standaard vissen. Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Groet yorick
 
Wat ik er nu in heb zitten

12 corrydorassen
20 kardinaal tetra's
Koppel goudgourami's
Geloof het of niet een betta man en die kan super goed met alles wat in de bak zit
Rode vuurgarnaaltjes
Een Lnummer algeneter
2 chinese algenetertjes
Mijn bak is 300 liter maar wil een mooi en bijzonder exemplaar een goede vriend van mij heeft een kakatoides vissen die je niet zo vaak tegen komt.
 
Dan moeten het wel heel speciale apistogramma cacatuoides zijn want de meeste kun je overal halen van je pets place tot de speciaal zaken.

Tevens is de combi apistogramma ongeacht welke soort met corydorassen geen slimme zet
 
Je bak is al aan de volle kant.

En zoals MSS zegt de Apistogramma cacatuoides is een vis van zo'n beetje het standaard assortiment. De combinatie met Corydoras raad ik ook absoluut af. En op Vuurgarnalen zijn ze verzot.
 
mss en Botia misschien een nadere uitleg waarom Apistogramma cacatuoides samen met Corydoras geen goed idee zijn


groet

jaap
 
Ik wil je net als Botia Utaka in Amersfoort adviseren. Ik haal hier de laatste jaren altijd mijn vissen.
Kijk op hun site en daar staat een lijst met wat ze hebben met prijzen erbij.

Ze hebben er heel veel wildvang en soorten die je bijna niet krijgt zoals bijv:
wildvang honinggoeramies, messingbarbelen wildvang etc.
 
Cory's kennen het idee van territoriums niet en walsen als het waren overal doorheen en gezien onze prachtige dwerg cichliden best een karakter hebben bots dit met gevolgen van dien soms gaat het goed maar vaker niet. Vriend van me heeft tijd geleden een groep van 10 van de 25 cory's verloren nadat ze waren aangevallen door een mannelijk apistogramma en dat was in een 150 cm aquarium.

Tevens weten we ook niet wat voor bak maat ts heeft al was dat ook niet zijn vraag natuurlijk. Wilde enkel aangeven dat de soort die hij melden niet echt speciaal is in de hobby en dat de combi met corydorassen in mijn ogen niet optimaal is behalve misschien in de echt grootte aquariums 150+ en ook dan gaat het wel eens miss
 

Terug
Bovenaan