Waar maanvissen kopen


P

PeterHuppertz1982

Guest
Hallo allemaal,

Ben bezig met een grotere bak (400 liters) en wil hier graag maanvissen in gaan houden aangezien deze me toch altijd in het hoofd blijven. Ik wil weer een scape maken van mijn bak en een klein visbestand om de scape & maantjes centraal te stellen.

5 x Scalare Peru Altum of 5 x Scalare redback
15 x Corydoras Adolfoi

Mijn vraag is of jullie mij een tip kunnen geven waar ik bovenstaande maantjes het beste kan halen (gewoon lfs of toch een prive adres waar goede vissen te krijgen zijn)
Ik kom wel uit het zuiden ;)

Groetjes Peter
 
Beste;
Als uw keuze uitgaat naar deze twee soorten maanvissen;
��n adres Jos Hut in Emmen.
Ikzelf kom uit Lokeren "Belgi�" ongeveer 4 uurtjes rijden enkele reis,
maar geloof mij meer dan de rit waard.
De ontvangst bij Jos thuis in Emmen ,de informatie en de passie die hij bezit fenomenaal.
Ik en mijn zoon hebben Jos leren kennen via dit forum, alsook nog andere mensen die onze passie delen, en zijn zo met Jos in contact gekomen.
Geloof me zolang Jos blijft verder doen met zijn hobby zal ik nooit twijfelen om die rit te hernemen.

Met beleefde groeten
NIK en Jordy
 
Jos Hut benaderen :)

~ Ivo
 
Ok top, dank ga ik dat als het zover is zeker doen :)
 
Op tijd doen. Hij heeft het afzet genoeg :)

Daarnaast kan hij je wat waardevolle tips geven, waar je misschien op voorhand (voordat je echt met de bak aan de slag gaat) meer aan hebt dan achteraf. Zo denk ik bij scapen vaak aan grote hoeveelheden voeding voor de planten (ik wil overigens zeker niet generaliseren) en bijvoorbeeld NO3 staat toch wel bekend als een groeiremmer bij (jonge) maanvissen. Om welke nitraatniveaus het dan gaat weet ik niet, maar Jos heeft hier zeker zijn idee�n over.

~ Ivo
 
Fijn, dank je wel voor de informatie :D
 
Kijk ook eens op MP staan er regelmatig wat op vanwege ander visbestand maar Jos is echt een aanrader ben er 2x geweest
 
Via de autobahn in Duitsland is het lekker doorrijden deze kant op. Ik woon niet al te ver vanaf de a31 en de a 37 in Nederland.
Altijd van harte welkom!

Er zwemmen op dit moment ongeveer 2000 jonge maanvissen hier: Eimekeis, Redshoulders en Peru altums.


Hobbygroet,
Jos Hut
 
Wow nice, dat is nog eens keuze.

Jos, de bak die ik ga kopen is 1.30 x 0.55 x 0.65 (400 liter). En ik zou toch graag voor een Altum of red shoulder willen gaan. Is mijn bak daarvoor geschikt of raad je toch een "gewone" soort aan?
 
Eimekies zou ik in deze bak niet nemen, dat worden hele jongens maar de Nanay en de Red backs gaan prima in deze bak
En Jos heeft geen gewone soort alleen de pure nazaten van de wildvang
Waag er een paar euro aan brandstof aan en je kijkt je ogen uit
 
Kan ik alleen maar bevestigen en aanraden.
En als je nu nog niet overtuigd bent om die rit te ondernemen
kan ik je gerust nog een paar bladzijden reden geven om te gaan.
groeten uit Belgi�
Nik en Jordy
 
Haha
 
Marc komt hier! :daisy: :daisy:

( Gelukkig maar: mijn auto loopt 1 op 8....)

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Goh Jos heb je net zo'n slurphut als mij zeker :p
 
Een hele snelle Duitse auto met vier ringen voorop.

Hobbygroet Jos Hut
 
In Drente is benzine toch VEEL goedkoper Jos ???? hahahaha
 
Jazeker! Je moet dan in Hoogeveen zijn.Scheelt aanmerkelijk.
En wat te denken van de verkeerslichten.Gelukkig staan er niet zoveel als op de 80 kilometerwegen in de omgeving van Hoorn.Je blijft aan het afremmen en optrekken.

Hobbygroet,
Jos Hut
 

Terug
Bovenaan