Waar online vissen bestellen?


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
645
Ik ben opzoek naar een betrouwbare webshop waar je levende vis kan bestellen.
Deze worden dan bijvoorbeeld door hunzelf of een koeriersdienst speciaal thuis gebracht op een bepaalde dag.
Dus niet via PostNL ofzo, maar via de winkel zelf.

Ik zoek een betrouwbare shop waar je ook echt krijgt wat je besteld.
Gezond en wel.
En waar je eventueel nog aan kunt geven of je mannetjes of vrouwtjes wilt ( dat zou wel handig zijn).

In mijn woonplaats zijn een paar dierenwinkels.
Eén is vrij duur en ook een eindje weg.
Regelmatig gezien dat er witte stip was in de bakken.
Een andere verkoopt geen vis meer.
Een andere winkel is weg.
De laatste winkel heeft vaak maar bepaalde soorten en helaas niet wat ik zoek.
Ze kunnen bestellen, maar alleen als er ruimte is en vaak is dat niet zo.

Ik heb geen haast met de vissen.
Dus ik kan er gerust even op wachten, voor het geval ze bijvoorbeeld net de route gereden hebben waarin mijn woonplaats valt.

Wie weet webshops/winkels waar je online vis kunt bestellen?
 
Aquariumgek.nl levert zelf met eigen routes
Ik kom er wel eens en vind het best goede winkel
 
schrimpmania had ik rasbora galaxy besteld. is wel door post nl dacht ik. maar ze wachte tot de visjes sterk genoeg waren. nog geen uitval gehad na 4 maand
 
Heevis in Eindhoven bezorgd ook. Rijden 1 x in de maand een gedeelte in Nederland.
Prijs ligt ergens rond de 28 euro voor bezorging.
 
Anura Vlodrop bezorgt ook aan huis met eigen koerier. Voor prijzen enzo moet je op de website kijken. Heb er zelf verder geen ervaring mee.
 
Weet niet wat voor vis je zoekt maar malawi duiven rijdt ook af en toe een rondje
 
Ik heb al een paar keer vissen en materiaal besteld bij Matavi in Meppel . Rijden ook volgens een schema met eigen vervoer . Dit alles naar volle tevredenheid.
 
schrimpmania had ik rasbora galaxy besteld. is wel door post nl dacht ik. maar ze wachte tot de visjes sterk genoeg waren. nog geen uitval gehad na 4 maand

En toch zijn ze hiermee wel in overtreding:

Wat men daar van vind moet men uiteraard zelf bepalen, maar wilde het alleen even melden :))

Gewone postzending blijft daarbuiten ook een groot(er) risico:
speciale levende-have bezorging zorgt ervoor dat ze diezelfde dag worden gevangen, gezakt & bezorgd, en bij calamiteiten de levende-have weer teruggaat naar waar het vandaan kwam. Gewone pakketzendingen houden daar zeker geen rekening mee, en als er vertraging is kan het zomaar eens dagen duren voordat het binnenkomt.
 
Laatst bewerkt:
En toch zijn ze hiermee wel in overtreding:

Wat men daar van vind moet men uiteraard zelf bepalen, maar wilde het alleen even melden :))

Gewone postzending blijft daarbuiten ook een groot(er) risico:
speciale levende-have bezorging zorgt ervoor dat ze diezelfde dag worden gevangen, gezakt & bezorgd, en bij calamiteiten de levende-have weer teruggaat naar waar het vandaan kwam. Gewone pakketzendingen houden daar zeker geen rekening mee, en als er vertraging is kan het zomaar eens dagen duren voordat het binnenkomt.
Op zich kent elke vorm van verzending een risico, hoe je het went of keert. Je kunt enkel het risico tot een minimum gaan beperken.
 

Terug
Bovenaan