Waar plaats ik mijn stromingspomp?

Pascal1993

Well-known member
Lid geworden
5 januari 2022
Berichten
58
Leeftijd
30
Beste forum leden,

Mijn vraag is waar ik de extra stromingspomp moet plaatsen?

Ik heb een juwel trigon 350 aquarium, deze heeft de vorm van een kwart cirkel. Hierbij heb ik een interne juwel pomp, zonder inhoud, met een spraybar zo’n 30 graden naar beneden gericht. Daarnaast heb ik een oase biomaster 600 externe filter, ook met een spraybar, net onder het oppervlak rechtuit staan. Daarnaast zit de filter inlaat voor de interne filter. Onderstaande afbeelding ter verduidelijking.

IMG_4845.jpeg


Ook heb ik een CO2 systeem en voeg ik dagelijks plantenvoeding toe.

Nu blijf ik echter problemen houden met draadachtige en een klein beetje baardalg, met name onder de filter uitlaten en iets na het midden van de voorruit tot aan de andere rechte wand.

Ik vermoed dat het te maken heeft met een deadspot, vandaar de aanschaf van een stromingspomp. Ik heb echter geen idee waar ik deze moet plaatsen om deze te voorkomen en daarmee hopelijk van de alg af te komen.

Hebben jullie advies?

Vriendelijke groet,
Pascal
 
Het kan ook het tegenovergestelde van een deadspot zijn, dat de voeding (CO2 en plantenvoeding) in die hoek wordt weggeblazen.
 
Het kan ook het tegenovergestelde van een deadspot zijn, dat de voeding (CO2 en plantenvoeding) in die hoek wordt weggeblazen.
Het zou misschien kunnen, ik houd het zeker even in de gaten ook.

Maar vermoed, gezien wat dode blaadjes, niet te pakken gekregen snoei afval en wat ontlasting op die plekken dat het toch te weinig stroming is.

Zit me alleen te bedenken hoe ik dan dus zorg voor de beste, door de volledige bak roterende stroming zorg? Hang ik hem onder de huidige uitstromen en richt ik hem schuin op het bolle voorste raam, aangezien de spraybars dat punt niet halen namelijk? Of juist aan de andere kant naar beneden gericht? Beiden maar als voorbeeld van de afwegingen.
 
Terug
Bovenaan