Wat is er nieuw

waar voordelig co2 vulpunt ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Steven51
  • Startdatum Startdatum
S

Steven51

Guest
Hallo allemaal,

Ik liet tot nu toe mijn co2 fles navullen bij Aqua Brotak in Oud Gastel maar ik kom er net achter dat die op 16 maart per direct gestopt zijn met de winkel. Dit melden zodra je naar de website wilt. Zij hanteerden vrij gunstige prijzen dus dat vind ik wel erg jammer. Vullen is overigens nu nog niet nodig maar ik zou graag alvast een goed alternatief willen hebben.

Weet iemand in de omgeving van Roosendaal/West Brabant waar ik nu voordelig voor navullen co2 terecht kan ? En eventueel wat die vragen voor een 2 kg fles vullen ? Het hoeft niet perse een lfs te zijn.

Hier in Roosendaal zit uiteraard ook Brouwers maar die vind ik erg duur, ook daarin.

Verneem het graag.

Vriendelijke groet,
Steven.

Ships is John me weer net voor :stom:

Ja en nee Ton wat mij betreft, ik heb al even bij chubb varel gekeken maar die zitten voor mij het dichtste bij in Breda, en zo vaak kom ik daar niet.

Hoop toch dat het ergens dichterbij kan....ook gunstig geprijsd, dus aanvullende suggesties zijn wel degelijk welkom....

Ik weet niet wat je onder gunstig geprijsd verstaat.

Ik laat hem vullen bij bubbels hier in Hoogerheide.
Dat kost 22 euro. Voor 2kg fles.

Heb wel gemerkt dat als ik de fles een dag bij hun in de vriezer laat. De fles echt goed vol zit.
Ik had een keertje haast, en liet hem direct vullen. Maar die was met een paar maanden leeg.

Ja die vriezer is idd geen overbodige luxe qua vulhoeveelheid. Gunstig vind ik idd rond de �20.00 voor 2kg (liefst iets eronder). Bij Brouwers ben je dan echter �33.00 kwijt. Beetje bizar h�!?

Maar bij Bubbels zou ik dam weer 2x moeten rijden aangezien ik geen vriezer heb die groot genoeg is om de fles in "voor te vriezen".

Dus blijft lastig vrees ik.

Kun je zien wat ze erop verdienen want ook AJAX verdient erop met hun 12,10 voor 2 kilo.

jessicapilon zei:
12,10 voor 2 kilo.

Dan zijn ze wel wat duurder geworden of niet ?

Nee hoor dat betaal ik al zo n 2 jaar. Is 10 euro excl BTW.

Niet echt in de buurt van Roosendaal (maar je kan er bijna voor heen en weer rijden): bij Holthausen in Hoogezand betaal ik �2,- per kilo (dus �4,- voor een 2kg fles).

Er was eens een topic hierover maar dan niet in LFS laten vullen maar bij bedrijven die voor de industrie flessen vullen.
Ik persoonlijk kan je aanraden om naar de lokale biercafe te gaan.
Die kunnen je vertellen waar zij hun CO2 flessen laten vullen.

Ik laat het ook liever niet bij een lfs vullen. Die slaan er het meest een slaatje uit. Maar via de lokale horeca zou idd wel eens een idee kunnen zijn. Goede tip.

Aanvullende idee�n zijn uiteraard welkom.

jessicapilon zei:
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=592291#Post592291

Hier staan de vulstations. ik laat hem vullen bij AJAX Chubb Varel van de brandblussers maar weet niet of die in je buurt zit. Kost dan 12,10 tot 2 kilo.

Daar staan winkels, maar niet iedere winkel kan direct vullen, bij sommigen komt iemand ze met enige regelmaat ophalen en vullen.

Over het koelen van de fles. Bij Veldhuis hoefde dit expliciet niet gaven ze aan. Zij gebruiken een pomp om de fles te vullen waardoor deze altijd precies de hoeveelheid CO2 toevoegd die in de fles past. Grote voordeel is dat je de fles direct mee kan nemen.

Bij AJAX lever ik hem ook niet gekoeld aan en die vullen direct voor je. Natuurlijk zullen er ook zaken zijn die het weer uitbesteden en daarom kun je beter even van tevoren informeren denk ik.

jessicapilon zei:
Bij AJAX lever ik hem ook niet gekoeld aan en die vullen direct voor je. Natuurlijk zullen er ook zaken zijn die het weer uitbesteden en daarom kun je beter even van tevoren informeren denk ik.

Er zijn blijkbaar wel 2 manieren waarop men kan vullen, dat is door een (grote) fles als bron te gebruiken en deze te koppelen aan een te vullen fles. Daarmee krijg je hem echter nooit helemaal vol.

Volgens Veldhuis is de methode die zij gebruiken (en waarschijnlijk AJAX e.d. ook) middels een pomp die actief de fles op druk brengt waardoor hij beter gevuld kan worden. Hierop geven ze van te voren op wat de inhoud van de fles is als ik het goed begreep, zodat de pomp de rest deed.

Oeps, dat technische verhaal is mij niet bekend Fien. Ik weet wel dat hier bij AJAX de co2 uit een tankopslag van buiten komt met duizenden liters erin.

Bedankt voor deze aanvullingen. Helaas zit er voor mij geen bruikbaar adres bij voor een dergelijk gunstige prijs bij mij in de buurt. Maar dit soort dingen zit me ook wel vaker niet mee.

Ook de adressen waar je het zelfs niet gekoeld hoeft aan te leveren zitten niet bij mij in de buurt. Ik zit in een ongunstige regio denk ik....

Vraag eens bij de slijterijen of die kunnen vullen.

jessicapilon zei:
Vraag eens bij de slijterijen of die kunnen vullen.

Je valt nu in herhaling. 😀

Zie mijn reactie hierboven.

Fien zei:
jessicapilon zei:

Er zijn blijkbaar wel 2 manieren waarop men kan vullen, dat is door een (grote) fles als bron te gebruiken en deze te koppelen aan een te vullen fles. Daarmee krijg je hem echter nooit helemaal vol.

Volgens Veldhuis is de methode die zij gebruiken (en waarschijnlijk AJAX e.d. ook) middels een pomp die actief de fles op druk brengt waardoor hij beter gevuld kan worden. Hierop geven ze van te voren op wat de inhoud van de fles is als ik het goed begreep, zodat de pomp de rest deed.

Zo vulde ik de gasflesjes ook, ook uit een grote fles. (gas).

Helemaal vol, door nippel open te draaien. tot hij blaast.

Kijk eens op Google. zie je adressen staan.

Daar staan vaak geen prijzen Bertus en de TS zoekt wel een voordelig vulstation 😉.
Vulstations genoeg denk ik, maar niet allemaal voordelig :deal:.

� 33, 00 voor een 2 kg fles is toch stevig aan de maat of niet?

Voorheen kon ik het bij Aqua Brotak laten doen, voor mij vrij dichtbij, maar die zijn helaas gestopt. Daar kostte het � 20,00, dat lijkt me veel re�ler.

In vergelijking met de 12,10 die ik betaal voor 2 kilo is dat een heel verschil ja.

Daar kan ik alleen maar van dromen vrees ik John.

Ja je moet een beetje geluk daarbij hebben. In Hoogezand zou ik nog veel goedkoper kunnen laten vullen maar ja ik heb geen auto en ik ga niet 10 kilometer fietsen voor 5 euro moet ik zeggen met zo n fles. Maar voor 12,10 hoor je mij ook niet klagen natuurlijk 😉.

De trein stopt bijna bij Holthausen voor de deur John. Een retourtje Groningen-Kropswolde is �6,- en vullen kost �4,- (uitgaande van 2kg), bespaar je toch �2,10 😀

Zelf ben ik voor het werk regelmatig in Groningen, af en toe maak ik even een uitstapje naar Hoogezand.

Ik kwam toevallig op de site van Aquariumstunter terrecht.
Die blijkt in de Molenstraat te zitten in Roosendaal.
Ze verkopen cylinders met CO2. Maar of ze ook vullen, en wat het kost?
Dat zou je even moeten informeren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan