Waar zwemt de elrits?


S

smooty

Guest
Hallo,
Ik vroeg mij af in welke zone de elrits leeft in een aquarium? Is dit meer op de bodem of in het midden of bovenlaag? Op het internet vindt ik enkel informatie voor in de vijver.
 
Midden en vooral bovenlaag.
Maar je aquarium moet naar mijn mening wel aardig groot en niet te warm zijn, aangezien het scholenvissen zijn die toch wel met minimaal 10 stuks moeten worden gehouden.
Maar zoals Bertus al zegt niet echt geschikt voor het aquarium.
 
Ik had navraag gedaan in een aquariumwinkel en deze zeiden ook dat het eerder vijvervissen zijn maar je deze ook kan houden in een groot aquarium.
Hoe groot moet het aquarium zijn voor een school van 10?
 
Kijkend naar de lengte en gedrag van de vissen zou ik zeggen, een bak van minimaal 1,5 tot 2 meter. Maar ik ben bang dat een aquarium ook zonder verwarming gauw te warm wordt voor elritsen. Ik zou ze dus ook niet in een aquarium houden.
 
Aangezien de Elrits in wat kouder water thuis hoort, zou ik hem niet in een aquarium gaan houden. Zo'n vis heeft duidelijk een periode nodig met aanzienlijk lagere temperaturen dan kamertemperatuur. Als je hem zonder zo'n koude periode houdt zal dat zeer nadelig werken op de leeftijd die hij kan behalen
 
Oke bedankt dan ga ik dit niet doen. De bak waar ze normaal in gingen was 150 cm maar ik zal beter iets anders zoeken.
 
Oud topic wel , maar ik heb vroeger er 200 opgekweekt in een 2m bak (wel de goudelrits)
Ging perfect , 100 verkocht na half jaar (als aamvulling voor een vijver waar ijsvogeltje kwam eten) en de andere 100 zijn opgegeten door een ijsvogeltje bij mij thuis . Die heeft ze letterlijk tot op de laatste weggevist .
Wel mooi hoor om te zien .
 

Terug
Bovenaan