Waarde Crystal Red garnaal


T

TiM73

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met crystal red en black garnalen en heb een aantal garnalen waar ik op het moment mee door kweek. Een aantal lijken voornamelijk op de Tiger-Tooth grade (zie afbeelding rechts voorop).

Shrimp_zpsfe6fedc6.jpg


Heeft iemand misschien een schatting van de waarde (winkelwaarde en marktplaats waarde). Ik ben erg nieuwsgierig en wil er misschien wat bij hebben als 'vers bloed'.

Gr. Tim
 
Winkelwaarde en mp waarde verschillen altijd heel erg veel en vaak zijn de dieren op mp sterker ;)

Schat dat ze in de winkel (afhankelijk van de gradatie) vanaf �2,50 / �3 verkocht worden p.st.
En dat wordt alleen maar duurder hoe hoger de gradatie wordt.

Op marktplaats moet je even goed zoeken (daar zijn namelijk ook genoeg mensen die er flink veel geld voor vragen) maar meer dan �2 p.st. moet je er niet voor willen betalen ;)
Vaak zijn er mensen die gewoon een schep uit hun bak halen en dan heb je dus allerlei soorten gradaties door elkaar heen en als je er dan een leuk aantal aanschaft, kun je ze ook nog eens met korting kopen ;)

Geduld is hierbij een schone zaak, wachten totdat je een goeie aanbieding voorbij ziet komen! En de 'belachelijke' dure lekker laten lopen;)
 
Bedankt voor de tips! Ik vroeg me ook nog af wat specifiek die gradatie (tiger tooth S+) waard is. Op marktplaats staan ze voor 5 euro, is dit een redelijke prijs?
 
Dat is de winkelwaarde bij een aantal winkels inderdaad (ik zal geen namen noemen)

Op mp zou ik dat er niet voor geven ;)
 
Dus eigenlijk is de gradatie niet zo belangrijk voor de prijs?
 
TiM73 zei:
Ik ben erg nieuwsgierig en wil er misschien wat bij hebben als 'vers bloed'.

Gr. Tim

Misschien is het bekend bij je maar pas op met andere garnalen bij je huidige zetten ivm kruisbesmetting,beste is om het gewoon niet te doen maar gebruik anders wel Furanol.
 
Voor sommige gradaties zeer zeker wel ;) Als je echt bijzondere kweekvormen hebt dan zijn er liefhebbers die er tientallen euro's voor willen geven.

Maar vooral de eerste paar gradaties verschillen niet zoveel van elkaar en dan hoeft dat in prijs geen euro's per stuk te verschillen.. (mijn eigen mening uiteraard!) sommige mensen vinden van wel, en als je geluk hebt kun je jou garnalen toch voor een leuke prijs verkopen. Wie niet waagt wint ook niet :p
 
TiM73 zei:
Dus eigenlijk is de gradatie niet zo belangrijk voor de prijs?

De gradatie maakt juist de prijs maar is omdat tegenwoordig een hoop mensen deze garnalen kweken niet meer zo hoog als een aantal jaren geleden al denken/willen sommige nog van wel.

Zo heb je kwekers die de hoofdprijs willen maar ook een hoop die het voor de lol doen en ze flink goedkoper van de hand doen.
 
Je wilt niet weten wat ze voor de hoge gradaties af en toe vragen. Een getal met twee nullen hoor. 200 euro is soms heel gewoon voor een hoge gradatie garnaal. En ze zijn er nog veeel duurder.
Ik vind voor de V tooth 5 euro duur als het via MP is.
Maar ja wat de een duur vind, vindt de ander goedkoop he.
 
Maar een saber tooth is als ik het goed heb S+. EN het lijkt erop dat deze maar 5 euro waard is?
 
Bedankt voor de site :D erg handig :D haha
Bedankt voor de info mensen :) Dus als ik wil kweken zit de uitdaging met namen in de SS grade en hoger als ik het goed begrijp. Word leuk :D Het is alleen echt een hele uitdaging om dat wit te behouden heb ik gemerkt ! Leuke hobby op deze manier :D
 
Seabait zei:
TiM73 zei:
Ik ben erg nieuwsgierig en wil er misschien wat bij hebben als 'vers bloed'.

Gr. Tim

Misschien is het bekend bij je maar pas op met andere garnalen bij je huidige zetten ivm kruisbesmetting,beste is om het gewoon niet te doen maar gebruik anders wel Furanol.

Had je dit nog gelezen? ;)
 
Ik wil je optimisme niet direct temperen, maar de hoge zijn niet de makkelijkste om te kweken en zijn gevoeliger.
In de regel zitten die op een lagere ph ook.
Ik heb zelf ondervonden dat het moeilijk is dan het lijkt om zete houden en te kweken. Het zijn geen vuurtjes die hogere gradaties.
 
@ Seabait, nee :) overheen gekeken :) maar zou je me kunnen vertellen wat furanol is?
@jessicapilon, Ik weet inderdaad dat het lastig is. Het voordeel ban de locatie waar ik woon is dat het water een pH van ongeveer 6.5-7 heeft en ook zeer zacht water wat ook belangrijk schijnt te zijn.
 
Furanol is een middel wat kwekers vaak gebruiken om de garnalen te behandelen tegen dodelijke bacteri�n die aanwezig kunnen zijn als ze garnalen van verschillende groepen samen zetten.
Komt heel vaak voor dat door zo'n bacterie zowel de oude als nieuwe groep na het samenvoegen doodgaan en dat wil je niet hebben natuurlijk.
 
Dat is een goed idee! ik zal eens gaan googlen naar verkoop adressen :)
 
Nooit zal ik 5 euro betalen en zeker niet via mp.

Ik verkoop mijn garnalen met taiwan gen en bewezen nakweek voor 2 euro per stuk.
 

Terug
Bovenaan