Waarmee zagen achterwand


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
We hebben een achterwand maar we weten niet wat voor materiaal het is:

20170830_184350.jpg
20170830_184402.jpg

Het materiaal voelt erg hard aan en als we de achterkant bekijken ziet het eruit als glasfiber.
 
De meeste van die achterwanden zijn inderdaad glasvezel. Dat is als geheel erg sterk maar kan slecht tegen trekkende zaagtandjes dan splinteren de randen kapot en kan ze zelfs grote scheuren krijgen.

Het aller beste is om hem door te slijpen met een slijptol/haakse slijper. Heb je dat soort gereedschap niet voor handen dan altijd gebruik maken van een zaag met hele kleine tandjes. Een ijzerzaag is de beste keuze. Gebruik je die in een decoupeerzaag dan altijd het zaagje in de rechtste stand zetten (haaks).
 
Ik heb het ook met een ijzerzaag gedaan. Zorg wel dat je een hele fijne snede hebt. slijptol met heel dun doorslijpschijfje werkt het best.
 
Zorg dat alle naden goed dicht zijn. op de bodem en de zijkanten. anders raak je vissen kwijt.

Ervaring met Ancistrussen. Heel de bak leeg kunnen halen.
 
Bedankt voor het advies en ja wij vinden hem inderdaad ook mooi. Dunne schijfen heb ik hier nog voldoende liggen en onze slijptol heeft een variabele toerental.

Wat is het toerental advies.
 
Das een zeer mooie achterwand benieuwd wat je ervan gaat maken en hoe die in je bak zal ogen.
 
Voordat alles klaar is zijn we wel een paar maanden verder, vanwege, finanacien, tijd en de idieeen die ik wil gaan toepassen.
 
Voordat alles klaar is zijn we wel een paar maanden verder, vanwege, finanacien, tijd en de idieeen die ik wil gaan toepassen.
Hoe herkenbaar :D:D
wat het toerental betreft zou de slijper niet te hard laten draaien
denk dat je dat zelf een moet uit vinden wat voor slijptol en matriaal en je zelf e goed aan voelt
succes :thumbs:
 

Terug
Bovenaan