waarneer kunnen ze in me bak?en kunnen ze samen met neontetras?


D

dwayne130

Guest
Zo als me title al zegt hoelang moet je wachten tot de garnalen er in kunnen me bak draait nu 3 dagen.kunnen ze samen met neontetras?zoja welke kunnen dan het beste samen?
 
Ik zou zeker met garnalen de bak een week of 4 laten indraaien. Als je de garnalen samen met bv tetras neemt dan moet je er rekening mee houden dat je weinig of geen jongen over zal houden.
Wij hebben de garnalen in echte garnalenbakjes zitten zonder vissen erbij.
 
In mijn bakje zitten vuurgarnalen en neon tetra's nu bijna drie maanden samen. Volgens mij laten de neons de garnalen gewoon met rust. Of de vuurtjes kweken zo hard, dat ik het verlies niet opmerk ;) Je moet natuurlijk wel zorgen voor genoeg verstopplekken voor de kleine garnaaltjes. Ik heb er een aantal bossen mos in zitten.
 
Ja, het kan wel. Al had ik wel een grotere bak. De kardinaal tetra's zouden vast wel een jong hebben opgepeuzeld, maar echt actief er op jagen heb ik ze nooit zien doen. En ik had nog steeds veel garnalen. Had wel veel beplanting.

Maar als ik jou was zou ik eerst de garnalen er in doen, die flink laten jongen en op laten groeien. Dan is het ook niet zo erg als er een garnaal verdwijnt in de mond van een neon tetra.
 
Minimaal drie weken laten draaien voor je er garnalen of vissen in doet...
 
Waarom wil je Neontetra's? Ze hebben misschien wel mooie kleurtjes maar qua gedrag zijn ze heel erg saai. Er zijn wel leukere visjes te bedenken.
 
Botia zei:
Waarom wil je Neontetra's? Ze hebben misschien wel mooie kleurtjes maar qua gedrag zijn ze heel erg saai. Er zijn wel leukere visjes te bedenken.

Zo als welke dan botia?
 
Hyphessobrycon amandae.
Hyphessobrycon flammeus.
Hyphessobrycon pulchripinnis.
Puntius gelius.

De laatste 3 kunnen ook onverwarmt en dat kunnen de meeste garnalen ook dus dat kan prima. ;)

Zorg wel voor drijfplanten en een donkere achterwand dat vinden de meeste vissen wel zo prettig.
 
Botia zei:
Waarom wil je Neontetra's? Ze hebben misschien wel mooie kleurtjes maar qua gedrag zijn ze heel erg saai. Er zijn wel leukere visjes te bedenken.

SAAI?? Niets is minder waar. Ze ogen juist heel erg rustgevend. Rustige visjes die mooi samenscholen zijn het.
Ooit de bakken van Takashi Amano gezien?? Die gebruikt ook vaak neon/kardinaal tetra's. En die bakken zijn beslist niet saai.
 
Niekserr zei:
Botia zei:
Waarom wil je Neontetra's? Ze hebben misschien wel mooie kleurtjes maar qua gedrag zijn ze heel erg saai. Er zijn wel leukere visjes te bedenken.

SAAI?? Niets is minder waar. Ze ogen juist heel erg rustgevend. Rustige visjes die mooi samenscholen zijn het.
Ooit de bakken van Takashi Amano gezien?? Die gebruikt ook vaak neon/kardinaal tetra's. En die bakken zijn beslist niet saai.
Waarom gebruikt amano saaie vissen? Juist om de nadruk op de inrichting te leggen en niet op de vissen. Deze zijn bijzaak. ;)

Eigenlijk zeg je precies het zelfde als ik rustige, rustgevende vissen = saai. ;)
 
Botia zei:
Waarom gebruikt amano saaie vissen? Juist om de nadruk op de inrichting te leggen en niet op de vissen. Deze zijn bijzaak. ;)

Eigenlijk zeg je precies het zelfde als ik rustige, rustgevende vissen = saai. ;)

Ben ik het n iet mee eens. Als Amano de nadruk wilde leggen op de inrichting had hij er net zo goed niks in kunnen doen. De vissen maken het af.
Rustige vissen, waarom is dat saai?? Leg mij dat is uit
 
Drukke vissen trekken het oog van de kijker naar hun toe. Daarom gebruikt amano rustige soorten zodat het oog niet afgeleid wordt. Stel jij loopt in een tuin en ergens staan knalrode bloemen dan leid dat ook je oog af van derest af, dan zie je alleen die rode bloemen dat is met dit ook zo.

Vissen die met elkaar "spelen" en pronken is toch veel mooier!

Neem bv een simpele groene Zwaarddrager (niet egschikt voor 60cm) deze maakt er een heel spel van om een dame te verleiden. Dar kunnen geen miljoen Neon's tegen op. :p
 
Haha smaken verschillen he! Het is maar net waar je van houdt.
 
Botia zei:
Drukke vissen trekken het oog van de kijker naar hun toe. Daarom gebruikt amano rustige soorten zodat het oog niet afgeleid wordt. Stel jij loopt in een tuin en ergens staan knalrode bloemen dan leid dat ook je oog af van derest af, dan zie je alleen die rode bloemen dat is met dit ook zo.

Vissen die met elkaar "spelen" en pronken is toch veel mooier!

Neem bv een simpele groene Zwaarddrager (niet egschikt voor 60cm) deze maakt er een heel spel van om een dame te verleiden. Dar kunnen geen miljoen Neon's tegen op. :p

Amano gebruikt deze rustige soorten omdat zijn aquaria rust uitstralen, dat bereikt hij ook doormiddel van neon tetra's.
En je beschrijft alles alsof het feiten zijn, maar het zijn meningen. Een miljoen neon tetra's zijn juist veel indrukwekkender, een gigantische school dat rustig rondzwemt. vind IK veel mooier dan een zwaarddrager, deze vond ik niks.
 
Een bak straalt rust uit als de vissen niet de aandacht trekken dat zeg ik toch. ;0

Volgens mij heb je nog nooit een pronkende GROENE (wildvorm) Zwaarddrager gezien! ;) De kleurvormen zijn heel anders qua pronk gedrag omdat deze zijn ontwikkeld dmv inkruizen met Platy's. Helaas hebben deze het softe balts gedrag van de platy meegenomen in hun gedrag.

Die miljoen neons was beeldspraak ;)leek me logisch. ;) En weleens een school neons gezien? Het zijn groepsvissen. ;)Als ze de ruimte hebben en er is geen gevaar dan zwemmen ze in kleine groepjes en niet in scholen. ;)

Er worden zo'n 20 Miljoen neons per jaar gekweekt in Azie en die gaan weg voor 3 cent per stuk. Zo zorgt deze saaie vis toch nog voor een kleine boterham voor die letterlijk arme kwekers.
 
Mensen we dwalen af van me vraag.het gaat er niet om of ze saai zijn of wat dan ook.me vraag was of ze samen gaan enzoja met welke garnaal het beste.
 
@Prisci: je hebt een Jewel 60 met vuurgarnaaltjes h�? Heb je geen last van het filter ivm de garnaaltjes, verdwijnen ze niet door de sleuven? Ik ben ook van plan vuurgarnaaltjes in m'n Jewel 60 te plaatsen, vraag me af of het filter geen problemen geeft.
 
CasaDiVecchio zei:
@Prisci: je hebt een Jewel 60 met vuurgarnaaltjes h�? Heb je geen last van het filter ivm de garnaaltjes, verdwijnen ze niet door de sleuven? Ik ben ook van plan vuurgarnaal in m'n Jewel 60 te plaatsen, vraag me af of het filter geen problemen geeft.

Ik heb zelf de juwel rekord 600 en ze zeggen dat de kans bestaat dat de jonkies weg gezogen worden als ze niet goed weg kunnen kruipen.als dat tegen wilt houden moet je denk ik toch een externe filter nemen
 
De garnalen kruipen zelf in het filter want is ideaal daar voor ze,zitten ze lekker beschut en zit vol met eten voor ze.
Ik heb zelf horrengaas voor de openingen geplakt zodat de grotere niet in het filter kunnen maar kleintjes natuurlijk wel,vind dat zelf geen probleem want voor de rest in de bak zie je er nog zat.

Vuurgarnalen zijn door hun gigantische kweekvermogen de geschikste soort om in combinatie met vissen te houden.
 
CasaDiVecchio zei:
@Prisci: je hebt een Jewel 60 met vuurgarnaaltjes h�? Heb je geen last van het filter ivm de garnaaltjes, verdwijnen ze niet door de sleuven? Ik ben ook van plan vuurgarnaaltjes in m'n Jewel 60 te plaatsen, vraag me af of het filter geen problemen geeft.

Ik heb het Juwel filter uit mijn bak verwijderd omdat de pomp er niet meer bij zat toen ik em kreeg (tweedehands) ik gebruik de Eheim Aquaball en die werkt ook prima bij mijn garnalen.
 
Ik heb wel de interne filter van Juwel er in. Er kruipen inderdaad wel wat garnalen doorheen. Maar ze vinden er genoeg eten. Dus ik vind het verder geen probleem aangezien ik in het aquarium zelf ook nog veel garnalen zie.
 
dwayne130 zei:
Mensen we dwalen af van me vraag.het gaat er niet om of ze saai zijn of wat dan ook.me vraag was of ze samen gaan enzoja met welke garnaal het beste.
Kijk tenminste even naar de door mij aangegeven andere keuze's.

De Nannostomus marginatus is trouwens ook een erg leuk visje voor een 60cm bakje. Met fantastisch gedrag.
 
Botia zei:
dwayne130 zei:
Mensen we dwalen af van me vraag.het gaat er niet om of ze saai zijn of wat dan ook.me vraag was of ze samen gaan enzoja met welke garnaal het beste.
Kijk tenminste even naar de door mij aangegeven andere keuze's.

De Nannostomus marginatus is trouwens ook een erg leuk visje voor een 60cm bakje. Met fantastisch gedrag.

Ja ik ga er zekker naar kijken want hoe meer vissen ik zie hoe beter ik kan zeggen welke visjes ik wil.
 

Terug
Bovenaan