Wat is er nieuw

Waarom drijfplanten???

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rolando88
  • Startdatum Startdatum
R

Rolando88

Guest
Waarom zou je drijfplanten gebruiken???

Dat deel begrijp ik dus niet ik zie alleen maar nadelen:

- Blokkeren licht voor de andere planten
- Blokkeren licht waardoor je lichtverlies heb en dus minder of minder mooi zicht heb op je aquarium....

Waarom geen drijfplanten?
Geen of minder alg.
Minder schuwe vissen.die dan ook boven zwemmen( geen rovers)
Denk als een vis!!!
Vissen schuilen eronder, en zetten eieren af in schuimnest.
Fosfaat wordt afgebroken(limnobium).

Hoeft niet vol te liggen,he.

Je vissen houden niet van fel licht en willen toch het gevoel hebben dat ze enig sinds beschutting hebben. Door drijfplanten in je aquarium te houden zorg je voor wat schaduw en dus automatisch ook voor schuilplekken die het gevoel geven dat ze niet direct in het zicht zwemmen/liggen. Ik ben geen expert, maar denk dat ik het zo aardig voor je samenvat.

Om jouw problemen op te lossen, kan je er voor kiezen om bijvoorbeeld je aquarium zo in te delen dat er wat open plekken zijn waar je vissen ook zeker wel zullen gaan zwemmen. En wat dichter beplanten plekken, waar dan eventueel ook drijfplanten boven zitten. Zorg er dan gewoon voor dat je goed weet welke plant je eronder zet 🙂 Bijvoorbeeld ��n die met wat minder licht ook prima af kan.

Groet, Jeffrey

Bertus zei:
Denk als een vis!!!

+1

De meeste visjes willen gedempt licht, voelen zich onveilig als ze een felle tl-buis boven zich zien hangen..
Als je een fel verlicht bak wilt (lees: mooi zicht op je aquarium) dan moet je daar dieren op uitzoeken die dat prettig vinden.

Verder..
Als ik mijn drijfplanten weghaal krijgen de planten onherroepelijk tekorten aan voedingsstoffen en zal ik dus moeten gaan bemesten, x ml dit.. x ml dat..
Wil ik niet en dus zorg ik met drijfplanten ervoor dat de planten precies genoeg licht hebben om te groeien zonder dat er tekorten ontstaan.

eumhhhh

Enige tips voor drijfplanten zonder dat me bak heel snel volraakt of oppervlakte dicht is?

Ik vind zelf waterlelie mooi maar moeilijk te vinden/kopen volgens mij..

Salvnia natans het groeit snel maar het is makkelijk te verwijderen. En momenteel wordt het massaal verkocht in tuincentra voor drijfschalen.

Salvinia-natans3.jpg

Dit lid verkoopt ze ook. http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1503376

Voordeel van drijfplanten is dat ze niet gelimiteerd zijn in de opname van co2.
Dus als je drijfplanten het niet goed doen, kan je co2 tekort al uitsluiten en zo zien welke tekorten je wel hebt.
Het is altijd goed van in een aquarium planten te hebben die boven het water groeien.
Als je wat handig bent kun je ze boven bv. Anubias laten drijven en er zo voor zorgen dat deze minder licht krijgt en zo minder/geen last van algen krijgt.
Voor de bewoners hebben ze ook veel voordelen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan