Waarom eten mijn axolotls de guppies niet op?


Axolotlfan_2022

Active member
Lid geworden
17 maart 2023
Berichten
41
Leeftijd
12
Locatie
Noord-Brabant
Website
www.axolotlinfo.nl
Ik heb twee guppie vrouwen gekocht als voer ( voor axolotls ) twee weken geleden maar ze zijn er nog steeds. ik voer mijn axolotls elke dag 1 grote regenworm en soms nog een lekkere snack verder weet ik het niet.
 
Soms zijn axolotl van jongs af aan enkel op wormen grootgebracht. Zo worden ze zo erg gewend aan wormvormig voer dat ze niet snappen dat de guppen in de bak ook te eten zijn.
Of de guppen blijven te hoog in het water. 'Te snel'... dat valt denk ik wel mee met die sukkeltjes.
Sla maar een paar dagen het voeren over en kijk dan nog eens of de guppen nog leven. Honger motiveert.
 
Ik moet zeggen dat 2 Guppen die je koopt wel duur voer is en waarom geen je dan niet meer wormen of iets van levendvoer als ze dat zouden willen eten?
 
Ja nee, dat doen ze niet. Tenzij heel toevallig die vis half hun mond in zwemt 😂 maar nee, ze gaan niet achter vissen aan. Mijn axols leven al twee jaar vredig samen met een groep danios….
 
mijn stiefpa had axolotls met guppen. Ze aten wel degelijk soms guppen echter het zijn niet de beste jagers. Guppen zwemmen ook vaak boven en acolotls zitten op de bodem. Dus de kans dat ze er een pakken is niet zo groot.
 
Dikke kans dat de guppys bevrucht zijn dan heb je zometeen nog meer tussendoortjes 😛 zolang ze niet genoeg honger hebben zullen ze de guppys tolereren. Misschien leven ze wel in symbiose met elkaar uit eindelijk. Tot de axolotl zich genoodzaakt voelt zelf te gaan jagen.

Ze zullen ook wel een beetje vervreemd geraakt zijn van hun gebruikelijke jacht patronen omdat axolotls in de natuur heel anders zijn dan in gevangenschap. Vele generaties terug komen uit het wild maar dat is al lang geleden heb ik begrepen.

Een hongerig gevoel zou het jacht instinct kunnen opwekken maar wat guppen rond zwemmen is ook leuk 😛 vergeet ze niet te voeren 😆 (dat zou namelijk onnodig dierenleed zijn voor de guppen) je bent ongeacht het als voer moest dienen verantwoordelijk voor de gezondheid en waterwaardes passend voor de guppen zolang ze leven en niet opgegeten worden.
 
De mol salamander (a. Andersoni) is een neef van de axolotl (a. Mexicanum) en is sinds kort te vinden in aquaria. Doordat ze pas enkele generaties in gevangenschap leven, zijn ze veel actiever en jagen ze alles wat los en vast zit. Dus don; ben t helemaal met je eens! Het zijn luie poep fabrieken geworden die een worm eisen 😂🥰
 

Terug
Bovenaan