Waarom ??


Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Sharon_xx

Guest
Ik heb drie van die kleine maanvissen , waarvan twee iets groter zijn dan de andere , de twee grotere lijken dat kleintje steeds aan te vallen , heeft dit misschien met het geslacht te maken(die ik nog steeds niet weet) Of is het iets anders??
 
Je ziet het vaker bij Maanvissen dat sommige sterk achterblijven in groei. Sommige halen de 5cm niet eens en blijven hun leven lang erg klein. Dat is een genetisch iets.

Ws zijn de andere 2 een koppel aan het vormen en dan accepteren ze geen derde.
 
Oh moet ik dan per se die derde er uit halen of kan hij gewoon in de bak blijven hij heeft genoeg beschutting om zich te verstoppen maar ik weet niet of dat wel een optie is.. ?
 
Die 3e zou ik een ander thuis geven. Stress door het achter na zitten kan ook groeiremmend werken.
 
Oke bedankt , ga ik doen :)
 
Maar zijn er nog meer mogelijk heden waarom ze dit zouden kunnen doen ??
 
Zitten ze niet in een 60 cm. bak? Dan lijkt me dat de oorzaak ruimtegebrek is.
 
Het zijn niet de normale maanvissen. Ruimte gebrek hoeft het dus niet perse te zij. Dankje.
 
Ze zitten niet in een 60 cm , maar in een 60 liter
 
Sharon_xx zei:
Ze zitten niet in een 60 cm , maar in een 60 liter

En dan denk je niet aan ruimtegebrek? ok!
 
Oke dat kan ook normaal !! OK
 
En ik zeg toch ook niet dat ik er niet aan denk! En dit zijn geen grote maanvissen en deze worden ook niet groter meer
 
klein blijvende maanvissen bestaan niet dus degene die je dat verteld heeft weet niet waar hij het over heeft. maanvissen behoren tot de Cichliden en zijn territoriale dieren. als je maanvissen te klein houd raken ze gestrest en ge�rriteerd en dan krijg je agressief gedrag te zien.

dus kort gezegd: je bak is te klein om maanvissen in te houden.
 
je bak is idd veel te klein, dus best alle maanvissen een nieuw groter huis geven.
 
Gaan we weer deze discussie heb ik eerder gehad ga ik verder ook niet op in. Mijn maanvissen worden niet groter meer. Mijn maanvissen gaan niet weg heb laats al 2 sluierstaarten en een goudvis weggedaan vind het wel even goed zo.
 
Is precies een maand geleden dat er pogingen zijn gedaan om dit uit te leggen.
Waar zijn de andere 2 trouwens gebleven Sharon? want toen gaf je aan 5 maanvissen te hebben...
 
Sharon_xx zei:
Gaan we weer deze discussie heb ik eerder gehad ga ik verder ook niet op in. Mijn maanvissen worden niet groter meer. Mijn maanvissen gaan niet weg heb laats al 2 sluierstaarten en een goudvis weggedaan vind het wel even goed zo.

Nee hoor, een discussie is als de meningen verschillen en hierover gepraat kan worden. Hier verschilt enkel jouw mening van de rest. Das geen discussie. Sorry, je bent gewoon eigenwijs.

Succes.
 
vraag dan ook niet de reden waarom je vissen knokken,zitten te klein. Succes ermee!
 
Toen heb ik ook aangegeven dat dat een typfout was... Kan gebeuren toch
 
Hallo ,
Het kan toch ook zijn dat er wel twee een koppel vormen en geen derde accepteren , kunnen meerdere redenen zijn !! Maarja is niet duidelijk ofzo
 
Sharon_xx zei:
Toen heb ik ook aangegeven dat dat een typfout was... Kan gebeuren toch

Dat is waar,sorry.

Nogmaals,wat je ermee doet is jouw ding maar is echt een feit dat ze te klein zitten hoor.
 
Het zal dan soieso nooit goed zijn wat ik in mijn bak zou willen doen.. Ik maak mijn eigen keuzes feit of niet. Ik denk namelijk niet dat ze te klein zitten. Het verschil tussen grote en kleine maanvissen is goed te zien. Ook qua kleur. Kleinere maanvissen hebben namelijk andere kleuren dan dat grote hebben. In de dierenwinkel is dat duidelijk wel te zien.
 
Tja,dan moet je ook op de blaren zitten Sharon.
 
En ik doe ze toch echt niet weg want dan zit ik met een leeg aquarium !
 
Ja ik hou geen vis meer over zo ik vind het wel best !
 
Wat in de winkel zit,is voor de handel.
Kopen ze klein in.
Ik heb er zelf ook 2 ,van 17 cm hoog.
Die waren ook klein.

Jij maak inderdaad je eigen keuze,is je goed recht.

Daarentegen kan jouw keuze ook verkeerd zijn.
Kijk maar bij het topic,Wat zijn dit voor vissen.

OOk 3-4 verschillende soorten bij ekaar,was OOK die man zijn eigen keuze,maar niet nagedacht,
 
Ik heb wel de zelfde soort. Alles is een keer in zijn leven klein. Maar ik moest mijn goudvissen toen die tijd weg doen is gebeurt. Dus over mn lijk dat mijn maanvissen nou ook wel gaan... Ik heb wel nagedacht uiteindelijk gewoon besloten ze te houden zo simpel is het.
 
Er zijn best leuke visjes geschikt voor jou formaat aquarium.... dus probeer je manen in te ruilen voor wat leuke kleinblijvende visjes. Als je vissen neemt moet je er ook goed voor zorgen en dat doe je nu dus niet op deze manier. En dit is allemaal goed bedoeld advies, dus je hoeft niet zo in de aanval te schieten. Je bent echt niet de eerste die een verkeerde keuze heeft gemaakt, vaak door de zogenaamd goede adviezen van een winkel.....

de goudvissen heb je wel weg gedaan,maar je doet nu hetzelfde bij je manen.... is gewoon jammer. Is echt een hele leuke bak van te maken!
 
Sharon_xx zei:
Ja ik hou geen vis meer over zo ik vind het wel best !

Prima Sharon,wees maar eigenwijs maar vraag dan geen hulp voor de problemen die je zelf veroorzaakt....
 
Ja ik zorg nou in een keer niet goed meer voor mijn vissen. Dat is niet waar !! Ik ruil ze niet in. Ze zwemmen nog vrolijk rond op het moment dat ze moeite gaan krijgen met hun kont keren kan ik gelijk een ander tehuis vinden als het moet , maar nu gebeurt dat nog niet.
 
Ik hoef op deze manier ook geen hulp van mensen die gelijk oordelen , heel simpel denk ook eens verder dan 'OW die bak is te klein' Denk ook even na wat het daarnaast nog meer kan zijn want er kunnen meerdere redenen zijn..
 
Ja,dat is zo.
Laat ze eens zien.
Dat praten zet geen zoden aan de dijk. zonder te weten waar het over gaat.
 
Gelijk oordelen? pardon,ik en andere mensen hebben je vorige keer pagina's lang met heel veel geduld je proberen uit te leggen over het vergroeien van vissen en dat als je symptomen ziet het al te laat is dus verzin nou geen smoesjes aub.
 
ook al is er totaal een andere reden voor het agressieve gedrag, dan nog steeds is je bak veel en veel te klein.

ik ken je verder niet maar ik denk dat ik wel mag aannemen dat je een beginner bent. ik heb al ruim 10 jaar ervaring met aquariums en er zijn hier leden die al veel meer ervaring hebben dan ik. dus leg mij dan eens uit waarom jij zo makkelijk al die adviezen denkt te kunnen weerleggen alsof het maar onzin is en dat niemand hier behalve jij een idee hebt waar ie het over heeft?
 
Ik zal foto's maken en op de laptop zetten , ik weet alleen niet of ze stil willen zitten. En of het met de laptop allemaal wil lukken. Morgen ochtend maak ik foto's morgen avond staan ze er denk ik wel op , mijn vriend heeft de laptop vaak mee naar school vandaar dat het niet eerder kan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan