Wat is er nieuw

wandaquarium L-model 103x35x37 van Leowr

• Onderwerp starter Onderwerp starter leowr
  • Startdatum Startdatum
Hallo Astrid,
vppr de plantenvoeding is filter-medium bij t opstarten en nu nog even jbl ferropol. IN het kader van de EI kalium, fosfaat, natrium en plantenbemesting.
Na het indraaien misschien volstaan met KNFP.

Mooi dat overal je co2 goed is .
Hoe hard je stroming is is niet zo belangrijk , of het moet overdreven hard zijn .
Het gaat er om dat overal je planten een beetje bewegen , dan weet je dat met de stroming overal plantenvoeding kan komen .
Het gaat er steeds beter uit zien.

Succes
Groet John

zo, het water is inmiddels redelijk helder. Een heel klein beetje bruine alg op de plantjes, maar die lijkt al weer wat minder te worden.
Gisteren de CO2 van de micro-perler afgehaald: er waren te veel adviezen om de CO2 niet door het filter te laten gaan. De reactor aangesloten: geen lekkages en het geheel doet t prima: CO2 in beide uiteinde goed 20-30 mg/l volgens de permanente controle.

In beide benen bewegen de plantjes: in het been met de instroom duidelijk en aan het uiteinde van het andere been: een beetje.

een actueel overzicht:

431988_0_82_leo_9406.jpg

rechts:

643921_0_82_leo_9404.jpg

en links:

935148_0_82_leo_9405.jpg

Graag jullie commentaren en suggesties, daar leer ik veel van en zal (straks) de vissen goed doen.

Apart zo'n bak, maar mooi ingericht. 🙂

Hij gaat goed
En je steunen wit geschilderd , mooi

Groet John

Ziet er weer mooi uit Leo.

Jones zei:
Mocht je uiteindelijk nog Corydoras willen dan raad ik je dit af vanwege de bodem. De Sansibarkorrels zijn erg fijn, maar ook heel scherp.
Ik gebruik al jaren JBL Sansibar black naar volle tevredenheid van mij en van alle corydora's die ik heb. Ze gaan er tot aan de ogen in. ;-)

Sansibar black is IME absoluut niet scherp. Dit is eenvoudig te testen door een hoopje zand tussen je polsen te doen en dan maar wrijven. Als je niet vergaat van de pijn na verloop van tijd dan is er niets aan de hand. Bijkomend voordeel van de afgeronde korrels is dat kans op krassen in het glas minimaal is (bij mij in meer dan 2 jaar tijd nog geen enkele kras in het glas ontstaan).

Wat bij Sansibar black trouwens wel aan te raden is, is erg goed (h��l goed) wassen voor gebruik. Je kunt daar gerust een hele avond voor uittreken (en zelfs dan hou je de eerste dagen een troebel aquarium).

hallo huismannetje,
dank voor je berichtje. Mijn (korte) ervaringen zijn identiek. Heb er nu sterbai's in en die schijnen zich er perfect mee, in en onder te vermaken.
De vissen kleuren ook mooi bij dit zand.
Ik heb meerdere positieve reviews over dit zand gelezen, ook met betrekking tot Corydora's; ik heb hierover geen zorgen.
Dank en veel plezier

Tijd voor een update! Ik ben benieuwd hoe het loopt met je prachtige aquarium..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan