Wandbakken


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,338
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Eindelijk heb ik na maanden nadat ze in de hal op de grond tegen de verwarming hebben gestaan de 2 wandbakken van een meter per stuk aan de wand gezet. Op de één of andere manier kwam ik er domweg niet aan toe om ze een keer aan de wand te monteren. Met de opruimingsdrang die mij altijd in december overvalt heb ik maar doorgezet en de bakken als zodanig met rvs steunen aan de wand in de schuur gemaakt.

Heb er momenteel voornamelijk zwaardragers inzitten. In de bovenbak zitten xiphophorus helleri yucatan in. En in de onderbak zitten xiphophorus pygmaeus in. BIj de x.pygmaeus zitten nog wat phallichtys fairweatheri en limia ngrofasciata bij in.

De wandbakken heb ik van een bevriend kweker (we kennen elkaar inmiddels van ergens beginjaren '80) kunnen verkrijgen.
DSCF8538.JPG
DSCF8539.JPG
DSCF8554.JPG
 
Ik zag ze net al op jouw andere foto, maar vind het heel bijzonder om te zien op deze manier.

Hoe diep zijn ze? 25 cm of zo?

Je moet wel een draagmuur hebben denk ik om het gewicht te kunnen dragen?
 
Ze zijn 20 cm hoog en 15 cm diep. Nou, het behoeft niet per direct een draagmuur te zijn om deze ballast te kunnen. Maar toevallig betreft het hier wel een draagmuur.
Persoonlijk vind ik dit soort bakken wel wat hebben. Het is een keer wat anders...
 
Het is zeker een keer wat anders :D

Erg leuk en ik had ze echt dieper in geschat!
 
Het is zeker een keer wat anders :D

Erg leuk en ik had ze echt dieper in geschat!
't Valt nog wel mee, Sanneke...
Had wel ff twijfels om de xiphophorus helleri yucatan er in te zetten. Deze wildvorm kan nl. voor zwaarddragers best aan het formaat komen. Maar ze blijken toch over genoeg ruimte er in te beschikken. Aankomend jaar gaan ook deze zwaarddragers buiten in een bak rondzwemmen.
 
Geinig gedaan zo ;)
Ben je alleen niet bang dat het glas barst omdat het op "maar" 3 steunen rust?
Zie wel dat er iets van schuim op de steunen zit tussen het glas en de steun?
 
Geinig gedaan zo ;)
Ben je alleen niet bang dat het glas barst omdat het op "maar" 3 steunen rust?
Zie wel dat er iets van schuim op de steunen zit tussen het glas en de steun?
Goeie vraag! Ik zou zoiets al snel gaan "overbeveiligen" maar je zit met een beperkte waterhoogte he dus ik denk dat dit wel goed meevalt.
 
Tussen het oppervalk van elke rvs-steun zit een stuk rubber. En idd, het valt reuze mee gezien de beperkte hoogte van het water wat de waterdruk aangaat op de bodem.
Ik ga weer ff van de vissen genieten. Ik ben nl. vandaag pas weer thuis na een ziekenhuisopname. Zag er bijna naar uit dat ik ook oud en nieuw in het ziekenhuis moest gaan doorbrengen. Maar woensdag a.s. mag ik me weer melden in het ziekenhuis.
 
Tussen het oppervalk van elke rvs-steun zit een stuk rubber. En idd, het valt reuze mee gezien de beperkte hoogte van het water wat de waterdruk aangaat op de bodem.
Ik ga weer ff van de vissen genieten. Ik ben nl. vandaag pas weer thuis na een ziekenhuisopname. Zag er bijna naar uit dat ik ook oud en nieuw in het ziekenhuis moest gaan doorbrengen. Maar woensdag a.s. mag ik me weer melden in het ziekenhuis.

Veel sterkte dan,
ik kwam 2 jaar terug met kerstdag in het ziekenhuis te liggen, met zo'n dagen zouden ze dat hierboven moeten verbieden ;)
 
Dank je wel, Luc...
Ik ben al sinds 2004 in de wetenschap dat ik chronische myeloïde leukemie heb. De laatste 2 jaar heeft het flink huisgehouden. Ook de beroerte die ik toen heb gehad was één van de risico's. Maar wat deze maand een leuke uitje had moeten worden bij familie in het zuiden des lands resulteerde in een ziekenhuisverblijf. En in de tussentijd heb ik in 3 ziekenhuizen gelegen. Dus mag al blij zijn met oud en nieuw thuis te kunnen zijn. Ik neem nu ook bewust mijn rust en zet momenteel mijn aquaristieke activiteiten op een laag pitje. Hetgeen tevens geldt voor andere activiteiten. Dat zul je dan wel kunnen begrijpen...

Grtjs,
"S"
 
Dit is niet van de poes, en wij kunnen wel zeggen dat dit erg is, maar we maken het zelf niet mee.
Dan wens ik jou en je naaste omgeving(die het ongetwijfeld niet gemakkelijk heeft)nog een veel sterker en gezonder 2017.
 
Oei! minder fijn om te horen! Zeker veel sterkte gewenst en beterschap voor 2017! Mocht je hulp nodig hebben met de aquariumhobby...,er altijd wel iemand op het forum die in de buurt woont en een handje wilt komen helpen, dit hebben we hier eerder al gezien!
 
Dit is zekers niet voor de poes, Luc en Yov. Het andere probleem is dat ik naast dit nog een x-aantal andere ziektes cq. aandoeningen heb die nog het nodige teweegbrengen. Maar goed, ik ben al een geruime tijd op de hoogte van bepaalde risico's en die heb ik geaccepteerd. Heb daar eerlijk gezegd allang m'n rust in gevonden. Ondanks dit alles doe ik eigenlijk best nog wel veel en zekers op het aquaristieke vlak. Doch nu gooi ik voor het moment de rem op menig vlak. 2017 Zal voor mij nog wel het nodige aan medische rompslomp gaan betekenen.

Maar dank jullie wel voor jullie wensen en uiteraard wens ik jullie een net zo'n gezond 2017 vast toe...
 

Terug
Bovenaan