Wat is er nieuw

Waneer hoort je co2 dropchecker van kleur te veranderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nizza
  • Startdatum Startdatum
N

Nizza

Guest
Halloa,
heb nu me co2 systeem 3 dagen draaien 1 bel per sec.
en me dropcheker blijft blauw... heb ik hem verkeerd geinstaleerd ( lijkt me niet )...
Moet ik nu me co2 verhogen of duurt het een paar dagen voordat ie eventueel veranderd of heb ik hem op de verkeerd plek hangen..
141762_0_82_20150102_154106.jpg

355424_0_82_20150102_154048.jpg

Meestal binnen een paar uur met 4DKH oplossing.
Gewoon elke dag beetje CO2 erbij tot ie mooi groen is.

Dank u,
heb hem verplaats en co2 klein stapje verhoogd

MelvinB zei:

Volgens mij is het eerste artikel gebaseerd op een ander type continuetest. Er bevindt zich namelijk lucht in dit systeem van NIzza. Voor zover ik weet kun je geen ph door de lucht heen meten.

Ik heb dezelfde van Dennerle en het heeft nooit gewerkt, hoe hoog of laag ik de co2-toevoer deed, of welke positie ik hem had gehangen. Mijn conclusie is dat dit type niet werkt.

Ik heb zelf deze dropchecker ook, en lichter dan donkergroen heb ik m tot nu toe niet gezien, terwijl ik volgens de tabel goed zit met co2. Ik vertrouw er dus niet volledig op... wel is het handig iets je pink erin te doen zodat het waterniveau nog ietsjes omhoog gaat..

Triple20 zei:
MelvinB zei:

Volgens mij is het eerste artikel gebaseerd op een ander type continuetest. Er bevindt zich namelijk lucht in dit systeem van NIzza. Voor zover ik weet kun je geen ph door de lucht heen meten.

Ik heb dezelfde van Dennerle en het heeft nooit gewerkt, hoe hoog of laag ik de co2-toevoer deed, of welke positie ik hem had gehangen. Mijn conclusie is dat dit type niet werkt.
Heb hem dus verplaats naar links onder 2 a 3 cm boven de bodem en me co2 iets verhoogd,
binnen 2 uur was ie al een heel stuk verkleurd en is nu zo
515988_0_82_20150102_181202.jpg

Werkt dus wel,
op youtube genoeg filmpjes gezien met dat ze hem ook zo met lucht erin monteren,Maar shoot me if i am wrong :S
Dus denk dat het wel ze werk doet
Net meting gedaan en
KH=5 en
pH=7.0
Dus volgens de tabelen zit ik nu op 9,4 mg/l
Dus mag wel meer co2 of..
KH verhogen?

SaskiaP zei:
Ik heb zelf deze dropchecker ook, en lichter dan donkergroen heb ik m tot nu toe niet gezien, terwijl ik volgens de tabel goed zit met co2. Ik vertrouw er dus niet volledig op... wel is het handig iets je pink erin te doen zodat het waterniveau nog ietsjes omhoog gaat..
:thumbs: thanks voor de tip

Meestal hebben ze 3 a 4 uur nodig om van kleur te veranderen als je iets aanpast.
Je kunt de ph iets verlagen waardoor je co2 stijgt. Mijn kh is ook 5 en de ph is zo n 6.6 tot 6.7.
Dus wat meer co2 zou ik denken.

Probeer het CO2 gehalte in de gehele bak op hetzelfde niveau te houden.
Als het CO2 gehalte op de ene plek anders is dan op de andere is het vaak een gevolg van slechte distributie (stroming).

Je bent de eerste die laat weten dat het wel werkt🙂. Nogmaals de mijne niet, geen enkele beweging in de kleur. Ik gebruik het niet meer en meet kH en pH regelmatig om de hoeveelheid co2 te schatten. Zo kwam ik er achter dat bij co2 waarden van 100mg/l en hoger, er nog steeds geen verkleuring was. Heb toen snel de co2 terug geschroefd. Misschien dat ik ooit nog eens een andere continuetest aanschaf.

Bij waarden van 100mg moeten je vissen dood liggen zou ik zo denken.
Heb je een meetfout gemaakt of zitten er zaken in de bak die de waarden be�nvloeden?
De continutest meet uit pure waterdamp dacht ik uit mn hoofd en dus geen invloeden van bv hout of zuren, dus die meting is wel betrouwbaar.

Geijkte ph meter (wel slechts op 1 punt) en druppeltest met dubbele hoeveelheid water om nauwkeurigheid te vergroten. Nauwkeurigheid is natuurlijk al bedenkelijk met die thuismetingen, maar een indicatie geeft het wel. Ik heb de oorspronkelijke meting er even bij gepakt en de tabel nog eens gebruikt. Ik overschatte mijn meting hierboven in de snelheid van mijn reactie. Het ging om kh van 4,0 en gemeten ph van 6,1 (en dalende). Dan kom je in de buurt van de 90. Ik heb het niet afgewacht tot de vissen last kregen, ik heb de co2 stop gezet.
maar als er tweetiende verschil in de ph meting zit, en 0,5 punt in de kH meting, dan kan de co2 ook zo maar rond de 50 hebben gelegen (of extreem de andere kant op: 140 of zo).

Ik kan nu met 10 bellen de ph houden op 6,6 overdag en 6,8 's nachts. Een lagere pH wil ik ook niet hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan