Z
Zora
Guest
Momenteel behandel ik mijn aquarium met Dactycid Pro, omdat er vrijwel zeker wormen zijn bij de vissen.
Ben vandaag begonnen met de eerste kuur.
Na 10 dagen moet ik de tweede kuur doen.
Tot nu toe goed resultaat met de behandeling in elk geval.
Omdat dit geneesmiddel schadelijk kan zijn voor o.a. garnalen en slakken, heb ik de Appeltjes en de Torentjes uitgevangen.
Ik heb ook garnalen, maar die kon ik helaas ook na veel moeite gedaan te hebben, niet te pakken krijgen.
De Appeltjes heb ik allemaal kunnen vangen en zoveel mogelijk Torenslakjes.
Hieronder op de foto's, zijn ze te zien in hun tijdelijke onderkomen, waar ze zeker 25 dagen in moeten zitten, omdat de kuur na 10 dagen herhaalt moet worden.
Daarna zit ik nog met ik meende 10 dagen voordat ook kuur twee zijn werking heeft kunnen doen.
Nu is mijn vraag dus wanneer ik ze na de 2de kuur weer terug in het aquarium kan doen.
Na de eerste kuur moet ik 10 dagen wachten.
Na die 10 dagen ga ik water verversen.
Dan de tweede kuur toepassen.
Na die 10 dagen weer water verversen en desnoods dan de medicijnresten met een koolfilterspons eruit filteren.
Maar hoe lang dat koolfilter dan gebruiken en wanneer kunnen de Appel- en Torenslakken dan veilig terug?
Verder nog een vraag over het verversen.
Ze zijn nu dus in een tijdelijk onderkomen gezet met filter ( niet ingedraaid), en verwarming.
Wat moet ik nu voor verversingsbeleid hanteren de komende weken?
Ze zitten in een curverbak van 40 liter ( ongeveer), met een NIET ingedraaid filter ( Aquaflow 200, welke op zijn zachtst staat).
Qua verwarming heb ik alleen een 100 Watt en die staat nu op 23 graden.
Even warm als het in mijn aquarium ook is.
[size]( Ik dek de curverbox af als ik weg ga of als de verlichting uit gaat).
In elk geval dek ik de bak af als ik ze zelf niet continu in de gaten kan houden als ze zouden willen ontsnappen, of de bak uit willen klimmen.[/size]
Onder deze foto's staat nog informatie over Dactycid Pro.
Informatie over Dactycid Pro:
Ben vandaag begonnen met de eerste kuur.
Na 10 dagen moet ik de tweede kuur doen.
Tot nu toe goed resultaat met de behandeling in elk geval.
Omdat dit geneesmiddel schadelijk kan zijn voor o.a. garnalen en slakken, heb ik de Appeltjes en de Torentjes uitgevangen.
Ik heb ook garnalen, maar die kon ik helaas ook na veel moeite gedaan te hebben, niet te pakken krijgen.
De Appeltjes heb ik allemaal kunnen vangen en zoveel mogelijk Torenslakjes.
Hieronder op de foto's, zijn ze te zien in hun tijdelijke onderkomen, waar ze zeker 25 dagen in moeten zitten, omdat de kuur na 10 dagen herhaalt moet worden.
Daarna zit ik nog met ik meende 10 dagen voordat ook kuur twee zijn werking heeft kunnen doen.
Nu is mijn vraag dus wanneer ik ze na de 2de kuur weer terug in het aquarium kan doen.
Na de eerste kuur moet ik 10 dagen wachten.
Na die 10 dagen ga ik water verversen.
Dan de tweede kuur toepassen.
Na die 10 dagen weer water verversen en desnoods dan de medicijnresten met een koolfilterspons eruit filteren.
Maar hoe lang dat koolfilter dan gebruiken en wanneer kunnen de Appel- en Torenslakken dan veilig terug?
Verder nog een vraag over het verversen.
Ze zijn nu dus in een tijdelijk onderkomen gezet met filter ( niet ingedraaid), en verwarming.
Wat moet ik nu voor verversingsbeleid hanteren de komende weken?
Ze zitten in een curverbak van 40 liter ( ongeveer), met een NIET ingedraaid filter ( Aquaflow 200, welke op zijn zachtst staat).
Qua verwarming heb ik alleen een 100 Watt en die staat nu op 23 graden.
Even warm als het in mijn aquarium ook is.
[size]( Ik dek de curverbox af als ik weg ga of als de verlichting uit gaat).
In elk geval dek ik de bak af als ik ze zelf niet continu in de gaten kan houden als ze zouden willen ontsnappen, of de bak uit willen klimmen.[/size]
Onder deze foto's staat nog informatie over Dactycid Pro.
Informatie over Dactycid Pro:
Bron: GoogleCERPOFOR DACTYCID PRO
Is een veilig, krachtig middel tegen wormen bij vissen in zoet-water aquaria.
Werkt tegen huid en kieuw wormen alsmede tegen alle interne wormen zoals zuig- en rondwormen,inclusief cammalanus cotti, hydra's en planaria's.
Bevat o.a. Nitroscanaat (13,8mg/gr), Flubendazole (3,4 mg/gr) en Paraziquantel (73 mg/gr)
Tegen Dactycid Pro is nog geen resistentie is opgebouwd, zegt men.
Inhoud: 20 Capsules.
1 Capsule per 25 liter.
20 Capsules bevatten 5,9 gram Dactycid Pro.
20 Capsules is voldoende voor 500 liter water.
Niet bij slakken, kikkers en garnalen gebruiken.
Ook niet gebruiken bij Olifantsvissen en aanverwante soorten.