Wat is er nieuw

Wanneer lilaeopsis voor het eerst knippen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hetismij
  • Startdatum Startdatum
H

Hetismij

Guest
Hoi!

Mijn bak draait nu +- 2 weken en ik wil een grasmatje op een gegeven moment van lilaeopsis.

Nu lees ik dat door ze te snoeien je verspreiding bevorderd en zie ik de plantjes aardig groeien. Sommige sprieten zijn bijna 10cm.

Kan ik ze nu al knippen? Of moet ik wachten. Ik heb geen idee... en als ik ze dan snoei...hoe kort mag dit?

Niet al te veel mensen op doe forum hebben Lilaeopsis. Misschien ligt het daaraan dat je nog geen reactie hebt.

Wat precies had je gelezen? Hoe precies zou je moeten snoeien?
Want er is een verschil tussen een plantje in de hoogte snoeien en de stekjes bij de wortels zo veel mogelijk verdelen en gespreid planten. Dat laatste is doorgaans de truc bij bodembedekkers om zo snel mogelijk een tapijt te krijgen.

Ik heb de Lileaopsis hier in het aquarium staan en je kunt inderdaad wat stukjes van de plant apart planten. Zorg er alleen voor dat die stukjes niet al te klein zijn, bij mij gingen ze dan vrij snel dood. De plant vormt hier ook niet echt rap uitlopers, dus persoonlijk twijfel ik een beetje hoe lang het duurt voordat je er een mat van hebt.

Groeit inderdaad niet bijster snel. Wellicht is het met een Marsilea soortje wat sneller.
Of natuurlijk de soorten die vaker als bodembedekker worden gebruikt, maar die hebben doorgaans toch wat meer eisen.

Ik bedoelde meer de topjes er af snoeien🙂 ik heb nog geen bosjes die al kan verplanten.

Dank voor de reacties! 🙂

Leuk filmpje en na dat trimmen heb je ook een leuk veldje aan het oppervlak drijven 😀 😉.
Maar zo te zien kun je het wel op de gewenste hoogte trimmen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan