Wat is er nieuw

Wanneer onder water?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Koudwatervis
  • Startdatum Startdatum
K

Koudwatervis

Guest
Ik heb dankzij de vele tips hier op het forum de yoghurt methode geprobeerd met mos. Op één van de stenen is al mooi groen ter zien. Maar wat ik nergens kijk te vinden is wanneer je er nu best onder water zet? Vertraagt de groei daarna of net niet?

Zo ziet mijn "goeie" steen er nu uit. In het aquarium zelf gaat ie in elk geval nog niet want ik heb een aantal héél vlijtige corydoras zitten.
BF3BE863-7728-4BF6-A5E1-7CFDEAF225F3.jpeg
8A35FF05-FA6E-4493-9167-D0986CBBE136.jpeg

Oja, kan iemand soms zien welk voor mos dit is??

Dat ziet er mooi gezond uit.
In de regel kan je het onderwater zetten als alle mosjes vast zijn gegroeit op de hardscape. Mosjes zullen wel moeten overschakelen naar een leven onderwater dus zal de groei daarmee iets stagneren.
Hoe lang heb je de drystart gedaan?

Goh een lange tijd reeds hoor, een week of 6-7 denk ik. Maar wel zonder extra belichting (enkel zonlicht).

Oei als het inderdaad levermos is dan zal het niet veel zin gehad hebben om de dry start te doen; dat hecht niet zeker?

Goh een lange tijd reeds hoor, een week of 6-7 denk ik. Maar wel zonder extra belichting (enkel zonlicht).
Dat is wel vrij normaal. Ik ken mensen die doen wel eens het dubbele
Oei als het inderdaad levermos is dan zal het niet veel zin gehad hebben om de dry start te doen; dat hecht niet zeker?
Maar 1 manier om daar achter te komen...

Het bleek dus levermos te zijn :stom:, het hele wateroppervlak vol felgroene stukjes mos nu. Is er een manier om dat beneden te krijgen/ houden? Je kunt toch moeilijk al die aparte stukjes ergens op binden?

Das balen.
Je kunt de grote stukken eventueel opbinden, met nylondraad, op een steen oid. Of je kunt een netje gebruiken die je om een steentje heen bind.

Welk soort netje is hiervoor praktisch en vooral veilig om te gebruiken?

Filternetjes/ filterzakjes zijn hier prima geschikt voor. Mits het niet te fijnmazig is.
Mos moet er wel doorheen kunnen groeien 😀
Gebruik zelf ook wel eens een netje wat over fruit of groente heeft gezeten. Knoflooknetje e.d.

Dat zijn goede ideeën, die zal ik eens proberen, bedankt!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan