Wat is er nieuw

Wanneer rode Lotus snoeien ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Loef
  • Startdatum Startdatum

Loef

Well-known member
Lid geworden
26 november 2022
Leeftijd
65
Hallo,
Weten jullie op welke hoogte ik het beste de rode Lotus kan snoeien zodat ik een mooi compact niet te hoge plant krijg ?
En hoeveel bladeren per keer ?
Alvast bedankt !

Bijlagen

• IMG_6019.jpeg
    IMG_6019.jpeg
    153.5 KB · Weergaven: 20
Hallo,
Weten jullie op welke hoogte ik het beste de rode Lotus kan snoeien zodat ik een mooi compact niet te hoge plant krijg ?
En hoeveel bladeren per keer ?
Alvast bedankt !
wil je de lotus nog compacter hebben dan op deze foto’s, vindt ‘m eigenlijk al best mooi zo

wil je de lotus nog compacter hebben dan op deze foto’s, vindt ‘m eigenlijk al best mooi zo
Oké bedankt,ja maar sommige bladeren worden wel heel erg groot en nemen teveel licht weg voor de andere planten

Oké bedankt,ja maar sommige bladeren worden wel heel erg groot en nemen teveel licht weg voor de andere planten
https://aquaforum.nl/threads/rode-tijgerlotus.169013/#top

Citaat van @benvo uit deze topic

Of kleibolletjes. En wil je de plant compact houden moet je het plagen. D.w.z. voortdurend de bladeren die te lang gesteeld zijn verwijderen. Uiteraard moet je er wel voor zorgdragen dat je niet alle bladeren plukt. Een minimum van drie bladeren moet er altijd zijn.

Die drie bladeren moet je niet al te letterlijk nemen maar als je de plant plaagt is dat een minimum! Je kan hele jonge plantjes beter eerst even wat laten uitgroeien met meerdere bladeren. Wanneer het blad wat groter wordt begin je pas met het "plagen".

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan