Wanneer zinkt het?


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
645
Wanneer zinkt drijvend visvoer?

Heb perongeluk drijvend visvoer gekocht, ipv zinkend.

De vissen tonen geen interesse in het drijvende voer.
Nu was mijn vraag dus wanneer drijvend visvoer gaat zinken zodat de vissen het alsnog gaan eten?

Even onderwater houden helpt niet.
Het gaat gelijk weer richting het wateroppervlak.
 
verschilt, ik heb drijvende sticks en het duurt echt uren voordat deze gaan zinken.

Wat voor vissen heb je? ze pakken het namelijk niet allemaal van het oppervlak af.
kan ook gewenning zijn.
 
En welk voer is het juist? Vlokken of?
Sommig voer zou je eventueel even kunnen weken tot het zinkt of het doen zinken in een glas (door goed te schudden? Of door het langdurig onder water te forceren mbv een netje of dergelijks).

Maar ik zou zoiets sowieso eerst uitproberen buiten de bak (in een emmer bvb) ipv in de bak. ;) :rolleyes:
 
Ik gebruik een klein maatbekertje. Beetje water uit het aquarium , vlokkenvoer erin en giet steeds een beetje in de bak. Voer blijft niet drijven :) en zodra je merkt dat de vissen het "laten liggen giet ik er niks meer in.

Werkt voor mij prima, pak vaak wat verschillende soorten voer. Zo komen alle potjes een keer op hahaha.
 
Ligt er natuurlijk wel aan welk voer het is. Gedroogde muggenlarven etc blijft natuurlijk drijven.
 
Het verschilt inderdaad per soort en ik heb hier dat na 2-3 minuten al zinkt.
 
Waarom niet gewoon een nieuw potje goed voer gehaald?
 
Het verschilt inderdaad per soort en ik heb hier dat na 2-3 minuten al zinkt.

Welk voer is dat? Dat van mij blijft ook drijven en de Neon Tetra’s komen niet aan de oppervlakte...
 
Het hangt er een beetje van af wat voor voer het is. Gevriesdroogd voer zinkt erg langzaam, dit moet eerst veel water opnemen. Vlokvoer zinkt vaak na enkele minuten wel, helemaal wanneer er een beetje stroming is. Granulaat zinkt meestal ook wel snel.
 
Welk voer is dat? Dat van mij blijft ook drijven en de Neon Tetra’s komen niet aan de oppervlakte...
Neons niet aan de oppervlakte? Hier zijn het net de karpers in de Efteling zodra het klepje opengaat! Vervolgens weten ze niet hoe snel ze het voer (OSI/HS Aqua granulaat) van de oppervlakte moeten weghappen :br:
 
Ik heb Tetra granule voer, dat zou moeten zinken, maar de helft blijft aan het oppervlakte plakken als ik het er gewoon los in gooi.
Daarom gebruik ik nu een enorme 100ml injectiespuit zonder naald. Voer erin, even water aanzuigen en dan gewoon inspuiten.
Gaat als een tierelier.
 

Terug
Bovenaan