Wat betekend dit gedrag bij rasbora espei

  • Onderwerp starter isabelvanderrijst
  • Startdatum

I

isabelvanderrijst

Guest
Hoi allemaal!

Ik merk dat mijn rasbora espei veel in de stroming van de filter zwemmen. Nou lijkt het mij dat ze het expres doen en dat ze het misschien leuk vinden omdat ze juist daar in het aquarium gaan zwemmen. Want er zijn genoeg andere plekken waar minder stroming is. Maar misschien toont dit iets anders en vinden ze het niet prettig? Het lijkt me ook geen zuurstof gebrek want ze doen dit alleen in het stroming gedeelte plus heb ik een zuurstof apparaatje. En toevallig doen ze het nu wat hoger in het aquarium maar soms ook lager.

Ik voeg een filmpje bij. Excuses dat het water een beetje troebel is had net een plantje verplaatst die een beetje los kwam te zitten en de filter schoongemaakt. (P.s. Dit doen ze dus vaker en niet nu ik net dit aan het aquarium heb gedaan)
 

Bijlagen

  • IMG_2630.MOV
    21.9 MB
 
Je video is hier niet zichtbaar en wellicht kun je het via Youtube plaatsen hier met een link.
 
@jessicapilon ik zag het heb ook een video als reactie geplaats doet die het ook niet?
 
@jessicapilon ik zag het heb ook een video als reactie geplaats doet die het ook niet?
De eerste video doet het wel, maar die word dan gedownload. Nee, is hetzelfde gedrag als dat ik hier soms zie bij mijn espei (zie link in mn vorige bericht). Doen ze nou eenmaal graag zo nu en dan, zou me er geen zorgen om maken
 
Helaas film niet zichtbaar even via YouTube posten
 
@Killerfish Dankjewel! Heb je filmpjes gekeken en het is inderdaad hetzelfde. Dan denk ik dat ze het gewoon leuk vinden om te doen haha. Mooi aquarium heb je!
 
eerste film kan ik gewoon zien hoor :)

mijn harlequin rasboras doen dit ook.. die sjeesen van links naar rechts vooral na het eten
en ik heb ook nog een skimmer waar ook nog stroming uit komt .. soms hangen er een paar voor, lekker tegen de stroming in zwemmen maar dan blijven ze precies op hun plek
t is net een formule 1 race af en toe :p

ziet er wel grappig uit
 

Terug
Bovenaan