Wat denken jullie hiervan


Karper

Well-known member
Lid geworden
28 januari 2010
Berichten
160
Locatie
Noord Holland
Hans 130x50x50 alle ideeën zij welkom
 

Bijlagen

  • 20201025_141044.jpg
    20201025_141044.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 302
Dat je er wat meer diamant zalmpjes bij moet kopen stuk of 7, ze zijn te leuk om alleen te zijn
 
Dat je er wat meer diamant zalmpjes bij moet kopen stuk of 7, ze zijn te leuk om alleen te zijn
Diamant zalmen zijn nog niet alleen en zijn uit een oud bestand gaan vervangen worden door Kongozalmen. Ik bedoel meer het plantenbestand
 
Ik heb even gekeken om de foto beter te plaatsen. Iemand advies of ideeën of commentaar mbt Planten??
20201025_141044.jpg
 
Ik weet niet waarom maar ik denk dat dit een foto is van internet. Denk omdat je deze drie keer hebt geplaatst en verder geen andere foto’s laat zien? Nu ben ik wel erg wantrouwend aangelegd hoor haha maar mocht je meer foto’s hebben...

Verders prachtige bak! Vooral die gaatjesplant vind ik geweldig!
 
Ik weet niet waarom maar ik denk dat dit een foto is van internet. Denk omdat je deze drie keer hebt geplaatst en verder geen andere foto’s laat zien? Nu ben ik wel erg wantrouwend aangelegd hoor haha maar mocht je meer foto’s hebben...

Verders prachtige bak! Vooral die gaatjesplant vind ik geweldig!
Ik ben een tijdje geleden weer begonnen maar er staan nog foto s van mij op het forum kunst of kitsch van een aantal jaren terug ik had niet verwacht dat die nog bestonden pagina 3 zodra het de moeite waard is komt er meer ik had verwacht wat ideeën op te doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 9 jaren terug ook wat gedaan in Tussen kunst en kitsch ik moet zeggen dat de respons met ideeën en commentaar wel een heel stuk groter was. om vooruit te gaan hebben we dat toch nodig of niet ?
WIE o WIE
 
Hoe ziet je huidige bak eruit eigenlijk? Wat heb je nu staan?
 
Ik vind het daadwerkelijk een prachtige bak, ik weet eigenlijk niet wat ik er qua planten aan toe zou voegen. Heb je ook een recentere foto?
 
Hoe ziet je huidige bak eruit eigenlijk? Wat heb je nu staan?
De huidige bak ziet er zo uit dit zij de laatste foto s Staat al ongeveer 11 jaar Als je wilt weten hoe hij er toen uitzag kijk even op kunst of kitsch pagina 3 de foto s staan er nog steeds op omdat dit de laatste opnamen zijn heb ik nog geen updates De hobby heeft jaren op een laag pitje gestaan maar is nooit helemaal weggeweest.
gr Hans
 
Zou zeggen niks mee doen, ziet er mooi uit! Zou alleen wat meer vissen toevoegen :DD
 
als je zo graag wat wil horen: de vooruit is aan de onderkant niet schoon :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Dat bedoel ik nou heel juist opgemerkt de grindlaag moet nog weggehaald :mad:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 9 jaren terug ook wat gedaan in Tussen kunst en kitsch ik moet zeggen dat de respons met ideeën en commentaar wel een heel stuk groter was. om vooruit te gaan hebben we dat toch nodig of niet ?
WIE o WIE
Maar toen was het forum ook aanzienlijk drukker bezocht, dus dat is appels met koeien vergelijken, de meeste reaguurders in die tijd hebben allang afgehaakt
 
De huidige bak ziet er zo uit dit zij de laatste foto s Staat al ongeveer 11 jaar Als je wilt weten hoe hij er toen uitzag kijk even op kunst of kitsch pagina 3 de foto s staan er nog steeds op omdat dit de laatste opnamen zijn heb ik nog geen updates De hobby heeft jaren op een laag pitje gestaan maar is nooit helemaal weggeweest.
gr Hans
Toch maar even een plaatje er veranderd niet zoveel behalve dat het tegen de klippen opgroeit de limnophila aquatica groeit wel heel hard in een ruime week van stek tot oppervlak misschien een andere soort proberen er zijn er wel 5 met een vederachtig blad maar eigenlijk vind ik dit wel de mooiste en ik zit hier ook niet zo goed in de zaken met een ruim assortiment.
20201117_171214.jpg
 
Laatst bewerkt:
De planten groep rechts-midden-achter valt wel erg dominant op, terwijl de lotus een beetje het onderspit delft.
 
Ik vindt het wel iets hebben hoor en als ik al iets zou veranderen dan is dat de bos rechtsachterin. Ik zou deze iets kleiner maken misschien.
 
Ik vind het een mooie plantenbak, maar voor mij mag het wat ´speelser/uitdagender´. Alle planten zijn links en rechts naast elkaar geplaatst, ik mis de schuine straatjes of stukken hout die je zo de bak intrekken.Hierdoor ontataan er verstopplekken. Mijn tip zou dus zijn, een groot stuk hout op 1/3de van rechts schijn naar achter te laten lopen. Dat is een mooie zichtbreker
 
Ik vind het er mooi uit zien
 
Je planten lijken me wel gezond te zijn .
Vermoed dat je een echte Hollandse bak terug wil maken .

Ik zou zeggen probeer zoveel mogelijk contrasten zowel in kleur maar ook in bladvormen .
Wissel groene met een anders gekleurde plant .
Zet geen gekleurde planten in de hoeken.
De plantengroepen niet allemaal tegen elkaar plakken maar maak enkele diepe schaduwplekken .
Een oplopend straatje geeft diepte, teveel maakt het kitscherig.
Maak geen muren met de achtergrond planten .
Maak verschillende groottes met de plantengroepen.
Tijden het snoeien de planten in hoogte laten oplopen.
1of 2 sterke punten maken op de gulden snede .

Dit is beetje de leidraad in mijn bakje
 
Laatst bewerkt:
Kijk! Nu zien we waar je mee werkt:) ik zou of een volledige groene bak nemen, of meer kleur toe gaan voegen. En meer de balans zoeken in grootte van planten. Maar die gaatjesplant :love: Wat een pracht!
 
De Madagascar gatenplant, vond ik altijd al mooi om te zien in het aquariumboek van mijn pa, maar die wilde hem nooit in zijn bak hebben. Ik vind de jouwe echt geweldig mooi om te zien. Je kunt inderdaad met een paadje nog meer diepte creeren, net al met nog fijnere en lagere grasjes op de voorgrond. Mooie bak overigens.
 
De groep Lobelia cardinalis (?) is erg groot en overheersend. Ik zou de rechterkant hiervan weghalen en daar een groep wat hogere oranje/rode planten voor terugzetten.
 
Volgens mijn is er niets mis hoor met zo een groot veld lobelia enkel zit het fout in verhouding met de andere planten groepen
 
Toch maar even een plaatje er veranderd niet zoveel behalve dat het tegen de klippen opgroeit de limnophila aquatica groeit wel heel hard in een ruime week van stek tot oppervlak misschien een andere soort proberen er zijn er wel 5 met een vederachtig blad maar eigenlijk vind ik dit wel de mooiste en ik zit hier ook niet zo goed in de zaken met een ruim assortiment.Bekijk bijlage 312287
Ha Karper. Welkom terug. Jouw bak ziet er nog steeds top uit! Ik zou de de rode lotus daar weghalen. En de Aponogeton op die plek zetten. De Leucocephala links vooraan. Voor de javavaren een mooie bos Ludwigia en de Lobelia achter de gaasplant laten wegduiken. Je hebt nog steeds in de vingers!
 
Ha Karper. Welkom terug. Jouw bak ziet er nog steeds top uit! Ik zou de de rode lotus daar weghalen. En de Aponogeton op die plek zetten. De Leucocephala links vooraan. Voor de javavaren een mooie bos Ludwigia en de Lobelia achter de gaasplant laten wegduiken. Je hebt nog steeds in de vingers!
Ik heb inmiddels wat veranderingen aangebracht die Gaasplant staat er toch tijdelijk want die gaat eerdaags in rust en twee omhoog gaande planten op ongeveer een derde van de bak vind ik niet zo geslaagd want hakt de bak in drie delen van de lobelia gaat rechts een stuk af en word daar vervangen door hygrophila Difformis maar dat staat nu nog op een rij zodra het uitgebreid kan worden plaats ik el weer een foto het is nu allemaal te iel, die oponogeton madagascariensis krijg een bloeistengel ik vraag me af of je die niet beter kan verwijderen. hij heeft in de rust periode geen droogte nodig dus ik laat hem maar gewoon staan, het is me in het verleden ook wel gelukt dat hij gewoon weer opkomt.
 

Terug
Bovenaan