benvo
Well-known member
Let op: Kennelijk heb ik het nog niet duidelijk genoeg uitgelegd, het kan niet dat wanneer je CO2 toevoegt dat je dan een te lage lichtsterkte hebt! Want je planten bepalen je lichtsterkte vraag NIET je CO2 level. Je CO2 level is een afgeleide, van de ingevoerde lichtsterkte. En die lichtsterkte wordt bepaald door de lichtvraag van je plantenkeus. Je kan dat niet omdraaien, een overigens veel gemaakte fout.Ik bedoelde ook meer van de gemeten getallen, de co2 is niet gemeten. Maar door de hoge pH zal dat wel te zien zijn.
Daarvoor heb ik nu een Co2 set aangeschaft van JBL met pH controller en nog 2 extra ledbalken mocht ik nog licht te kort komen. Want ik zie de bui al hangen als ik co2 ga toevoegen dat ik weer te weinig lichtsterkte hebt
De volgorde is:
Planten bepalen je lichtsterkte vraag.
De lichtduur verteld hoelang een plant kan groeien, immers zonder licht is er geen fotosynthese. Er komt vraag om voeding.
Je lichtsterkte bepaald de groeisnelheid van een plant.
De groeisnelheid verteld hoeveel voeding een plant nodig heeft om die groei vol te kunnen houden.
Onder voeding valt alle voedingsdelen die een plant nodig heeft, ook dus CO2.
Nogmaals dit is de volgorde die je niet kan omdraaien of wijzigen.
In de "goeden driehoek", veel gezien in de aquariumwereld kan je de hierboven genoemde correlatie nog eens zien.
Laatst bewerkt: